Torsen67 Startet 13.September.2018 Del på Facebook Startet 13.September.2018 Det er 3 skruer jeg ikke blir klok på. Den øverste er vel for påfylling? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 13.September.2018 Del på Facebook Svart 13.September.2018 Den nederste er for påfylling, og en av de to oppe er for lufting når en fyller på/ tømmer. Den siste er kanskje for ferskvannskjøring. Min far sin 30 hk Yamaha fra midten av 90-tallet har mulighet for å kople til vannslangen bak en slik skrue. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 14.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2018 Hvordan kan man fylle på den nederste når det er det laveste punkt? Er jo bare finnen nedenfor der og den er jo ikke hul.. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 Du bruker en pumpe koblet til nedre hull og pumper olje oppover til det kommer ut ved nivåpluggen. Da unngår du luftlommer i oljen som kan medføre feil oljenivå. Båtutstyrsbutikker, Biltema m.fl selger pumper beregnet for dette. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
jlr Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 Man trenger ikke bruke pumpe til så små motorer. Tyngdekraften gjør jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 Bruk en tube og pump fra nederste hull til det pipler ut av det øverste hullet. Sett så i skruen i det øverste hullet, fjern tuben og sett inn skruen i det nederste hullet. Vil tro at på et av hullene er det merket "water"? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Brigg Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 jlr skrev for 3 timer siden: Man trenger ikke bruke pumpe til så små motorer. Tyngdekraften gjør jobben. Det er snakk om forholdsvis lite olje som skal inn i et forholdsvis trangt girhus. Greit nok om du gambler på om oljenivået blir riktig ved å fylle fra toppen på din påhenger, men jeg synes du skal være forsiktig med å anbefale andre å gjøre dette. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
blueline Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 https://www.biltema.no/bat/batmotor/motorpleie/motorolje/girolje-ep-sae-90-2000017670 Denne og flasken har spiss tut som gjør at du setter den i det nederste hullet og presser oljen(som er relativt tykk) til det renner ut av det øverste hullet. Ikke veldig vanskelig på en liten motor og du er sikker på at du har rett nivå. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 17.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2018 Ok, så da skal jeg ikke bry meg med det midterste hullet? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 17.September.2018 Del på Facebook Svart 17.September.2018 For meg er det litt usikkert hvilket av de to øverste som er oljenivåskrue. Står det ikke "wash" på godset ved ett av hullene ? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 17.September.2018 Del på Facebook Svart 17.September.2018 Man løper vel ingen fare ved å skru opp alle tre hullene, fylle girolje fra det nederste (tube eller pumpe, spiller ingen rolle) og så ser man jo hvilket hull giroljen pipler ut av? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Skrotnisse Svart 17.September.2018 Del på Facebook Svart 17.September.2018 God idè ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.