Rekrutten Startet 14.September.2018 Del på Facebook Startet 14.September.2018 Nettopp kjøpt en Uttern d77 2015 fra en eier som nesten ikke kan noe om båten. Han mener septiken er 27 liter, men jeg har lest at den blåfargede tanken(septik?) ved batteriene er 80 liter. Noen som vet noe om dette? Er det noen som vet om det er nødvendig å stenge ventilen bak på babord side etter hver tømming? Takker! ? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 Tja, tror kanskje du blander med vanntanken, som ligger i senter av båten, foran bensintanken. Kloakken er på babord side, helt opp mot skutesiden. Synlig gjennom luke under babord sittebenk. Ner stengekrana. Å tanken er liten, overfylt den to ganger.... Jeg pleier ikke å stenge kran mellom hver tømming, men er vel det forsikringsselskapet mener... Sitér dette innlegget Link to post
Rekrutten Svart 14.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.September.2018 (redigert) Takk for svar. Er det denne tanken du mener er vanntank(blå bilde midt på). Tidligere eier sier han har lite kunnskap om båten. Derfor jeg håpte at han tok feil... Redigert 14.September.2018 av Rekrutten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 14.September.2018 Del på Facebook Svart 14.September.2018 De bildene du viser til er vel fra en instruksjonsbok? Jeg kjenner meg egentlig ikke igjen. Kloakk tanken i min båt ser ikke slik ut. Men kikker du ned i stuerommet under babord benk, under lokket i bunnen, så finner du tanken, og bunnventilen. Bare å åpne alle luker å lokk, så blir du kjent med båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.