p10 Posted September 14, 2018 Share Posted September 14, 2018 Jeg vurderer å snekre noen kasser for å få mer oppbevaringsrom i båten. Jeg har overhode ingen erfaring med glassfiber og lurer på om det finnes andre måter å feste slike ting i en glassfiberbåt på? Å skrue det fast i dørken virker ikke som noen god idé. Ser heller ikke for meg at det blir særlig holdbart. Quote Link to post
Taskeladden Posted September 14, 2018 Share Posted September 14, 2018 Tec7 og eventuelt poppnagler . Løsner aldri igjen. Quote A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Roger jo Posted September 15, 2018 Share Posted September 15, 2018 For å svart på det, bør du ta et bilde av stedet du har tenkt å montere kassene og ca, hvor store og om det blir sitte benk, er det ute eller inne?. Quote Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
p10 Posted September 15, 2018 Author Share Posted September 15, 2018 Roger jo skrev 40 minutter siden: For å svart på det, bør du ta et bilde av stedet du har tenkt å montere kassene og ca, hvor store og om det blir sitte benk, er det ute eller inne?. Jeg har ingen bilder enda, men kan forsøke å beskrive. Kassene er tenkt å erstatte toftene som er i båten idag. Jeg vurderer å lage dem i hele dørkens bredde, evt å lage 2 kasser på hver side med åpning mellom dem slik at det er lettere for ungene å bevege seg fram og tilbake i båten. Deler jeg kassene i 2 er det mye mulig at jeg monterer stoler oppå etterhvert. Uansett løsning kommer jeg til å lage lokk med hengsler. Kasser med full bredde kommer til å være mellom 120-150 cm brede. Deler jeg de, blir de rundt 50 cm brede hver. Lengden blir den samme uansett: nok til at jeg sitter behagelig med den feite r*va mi! Quote Link to post
Eureka Posted September 15, 2018 Share Posted September 15, 2018 Nå må du ikke holde oss på pinebenken lenger, og fortelle hva slags båt det er, modell, størrelse etc. ? Quote Link to post
Roger jo Posted September 15, 2018 Share Posted September 15, 2018 (edited) Tenker jeg rett, hadde jeg limt og skrudd fast en form skjært finer plate til tofta på den ene siden. Og det samme på den andre siden , men med to hengsla front- lokk.Og med bunn, for det blir vell vann i skutebunn ? Fest platene i skuteside med https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/bilsparkel/glassfibersparkel-2000040289 Toften er normalt for å stive av båten så den ikke blir smalere på vannet. En kan bruke Filmbelagt kryssfiner men den må forsegles i kuttkantene . Så å male vanlig finer blir sikkert billigere. Ps. En kan også lage hull i Tofta og lage Lokk hvis en vill ha tilgang fra toppen. Edited September 15, 2018 by Roger jo (see edit history) Quote Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
p10 Posted September 15, 2018 Author Share Posted September 15, 2018 Eureka skrev for 4 timer siden: Nå må du ikke holde oss på pinebenken lenger, og fortelle hva slags båt det er, modell, størrelse etc. ? Det er en fin liten Hansvik 14.5 Familie som egentlig er for liten for oss 4. Derfor vurderer jeg ulike alternativer for å utnytte plassen maksimalt (vurderer også å bytte i større båt, se egen tråd om det). Quote Link to post
Recommended Posts