Jump to content

Pumpe gummibåten med kompressor

Jon-Kåre

Recommended Posts

Finnes det koblinger/overgan å få kjøpt slik at man slipper å stå å trø. Link mottas med rakk

F6CB0D50-F670-4836-BB92-9905ACB6E407.jpeg

4DC107CF-1E77-4CD5-B98C-D1F2D933105A.jpeg

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Trykkluft pistol, boret hull i en kork rett i slangen, 

Ble fortalt av Zodiac forhandlen at en skulle fylle alle kammerene  ca.25%, 60% ,90% og ta resten manuelt en mann på 80 kg greier å presse inn passe med luft,   Mener å huske at trykket var ca 0,25/0,28 bar.  Med for lite trykk så løsnet inn-festingen av bakstykket. 

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Manomter er ingen problem så lenge jeg slipper å tråkke

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Guest Avmønstret#

Ta/kjøp en sånn nøkkelkule av kork. Fjern tauet som går i gjennom. Dekk den med tape unntatt over hullene. 

Da har du ett "universalmunnstykke" hvor du bruker en av de smale/spisse munnstykkene som følger med alle kompressorer og pumper i ene enden og så holder du andre hullet mot ventilen. Best egnet for kompressor da det er mas å pumpe for hånd og holde samtidig. 

Har du en link til en sånn, har aldri sett slik en før

Hvis den passer i slangen som følger med tråpumpa er det jo glimrende

Tenker og diameteren kan bli i minste laget

enkelt søk på google: https://www.maritim.no/luftpumpe-bravo-12-12v#.W6FB-M4zaM8

trenger ikke kompressor, gir lite luft og høyt trykk. bruk heller høyttrykksvifte... finnes masse, også på ebay osv...

Kjører selv en 5,5 m RIB m/ 115 hk, fotpumpe med manometer (kjøpt separat) fungerer greit. Trenger kun etterfylle.

Jolla til seilbåten pumper jeg opp med fotpumpe, tar meg 5 min, uavhengig av elektrisk strøm, eller jeg bruker luft fra dykkerflaska..

Viktig med nok luft, kostet 20' å lappe når jeg hadde kjørt med lavt trykk i RIB'en, ristet i fller aktre del av en av pontongene, måtte lappes på verksted.

Fotpumpe, så klarer du ikke sprekke pontongen, keep it simple...

Redigert av Code0 (see edit history)

Det er ikke alle som har helse til fotpumpe ser du

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...