GunR Svart 18.September.2018 Link til dette innlegget Svart 18.September.2018 (redigert) Se der ja! Men på nettsiden er det ikke oppført verken ACEA E7, eller VDS3 på denne.. Bare VDS2. Noen bør lese korrektur på nettsiden. Eller på ettiketten? :? Edit: link til felleskjøpets side med oljen. Redigert 18.September.2018 av GunR (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torgeir sognnes Svart 20.September.2018 Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 Mobil lev oljen til Volvo Mobil delvac 15 -40 er samme olje som er på volvo Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 20.September.2018 Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 Kjøpte 20l Super Turbo Pluss 15/40 mineral olje på felleskjøpet for en ukes tid siden, 599,- 30kr litern er ikke verst. Har nå olje til to skift :) Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
boble65 Svart 20.September.2018 Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 Jøss det var billig.. var det på tilbud? Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 20.September.2018 Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 Ifølge nettsiden er det kampanje frem til 31.10. Men fant ikke ordinær pris. 999,- kanskje? Jeg var på butikken i Skien. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
boble65 Svart 20.September.2018 Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 Ja har brukt og betale 999,- og syns det var billig. Så dette er jo ett røverkjøp? Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 20.September.2018 Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 (redigert) Volvo har også lagt sugeledning ned i lommeboken til en del eiere av Volvo Penta motorer hvor de suger til seg penger. Jeg vet om en som kjøpte seg en ny Hallberg Rassy. Han bestilte senere Volvo olje fra verftet og fikk den sendt til Norge. Å kjøpe Volvo olje på hjemplassen var ikke godt nok. Redigert 20.September.2018 av arkmarin (see edit history) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
nomen Svart 20.September.2018 Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 arkmarin skrev On 20.9.2018 at 7.23: Volvo har også lagt sugeledning ned i lommeboken til en del eiere av Volvo Penta motorer hvor de suger til seg penger. Jeg vet om en som kjøpte seg en ny Hallberg Rassy. Han bestilte senere Volvo olje fra verftet og fikk den sendt til Norge. Å kjøpe Volvo olje på hjemplassen var ikke godt nok. Vis hele sitatet Da er det ikke Volvo Penta som er problemet, men psyken til han som gjorde dette?? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
PiperBill Svart 20.September.2018 Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 Ok jeg har kjøpt inn 20 liter Turbodieselolje hos BT til Kr800. Men hvor går grensen på pris før man blir litt skeptisk? I mean…... «If a deal sounds too good to be true then it usually isn’t”. Har det aldri vært avdekket juks med spesifikasjoner på billig olje?.. eller er dette noe som er totalt uinteressant for de som kunne evt. avdekker slik juks? Stoler vi blind på det som står på etiketten? Hvordan kan vi som forbruker kontrollere det?.....Eller er jeg bare paranoid i dag? J Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Hulda Svart 20.September.2018 Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 Definitivt paranoid. Konspirasjonsteoriene kan gå for langt. Er du sikker på at akkurat din Scand Baltic ikke er produsert av et narkotikakartell i Mexico, og at all dokumentasjon er forfalsket som ledd i hvitvasking? Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 20.September.2018 Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 Nei det er jeg ikke sikker på. Det står skrevet "puta madre" ned under dørken et sted men jeg kan ikke utenlandsk. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Hulda Svart 20.September.2018 Link til dette innlegget Svart 20.September.2018 Oversatt: Hvitvask :-) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Tar opp denne tråden igjen. Det finnes en VDS 4,5 standard som i følge produsenten gir enda bedre forhold bl.a. ved høy driftstemperatur. Det hevdes videre at VDS 4,5 er kompatibel bakover til VDS 4,0, men er den kompatibel bakover til VDS 3? Kan den brukes på 2008 D6? Compared to older American Petroleum Institute (API) CJ-4 engine oils, Volvo VDS-4.5 delivers: 20 percent better wear protection 50 percent higher oxidation resistance 80 percent better high-temperature viscosity control But that’s not all. Volvo VDS-4.5 also offers significantly longer drain intervals than other API CK-4 heavy-duty engine oils – up to 60,000 miles depending on engine, application and idle time. That’s a 20 percent increase for all Volvo engines model year 2011 and newer, which translates to four to 16 fewer oil changes over the lifetime of a truck. Still not convinced that Volvo VDS-4.5 Engine Oil is the right choice for your fleet? Here are four more reasons why you should switch today. Volvo VDS-4.5 features proprietary additive technology that is specially formulated to ensure optimal performance for all Volvo engines. Volvo VDS-4.5 is backward compatible, which means it can be introduced as a direct replacement wherever VDS-4.0 or API CJ-4 oils are used. Volvo VDS-4.5 meets or exceeds the requirements of all other North American on-highway, diesel engine manufacturers. Volvo VDS-4.5 has been proven to outperform all other API CK-4 engine oils available on the market today. I Sitér dette innlegget Sushi Link to post
SoBo Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Jeg trodde no det var sånn at man skulle ha spec eller bedre. Min volvo penta skal min ha VDS 2. Bruker selv VDS 3. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
bellen Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Ingen problem å bruke motorolje med bedre spec. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Det var det jeg trodde, men den sier: Kan erstatte VDS 4,0! En annen ting. Hva menes egentlig med: 80 percent better high-temperature viscosity control Flatere viskositet kurve? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
hanto1 Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 Flotte ord om Volvo oljen her, men det eneste absolutt dokumenterbare er slankere lommebok for dem som biter på agnet. En båtmotor får ny olje hvert år og med gjennomsnitlig bruk (50 t) så tilsvarer det ca 2500 km i bil. Smøreolje og religion har mye felles.. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 13.April.2020 Link til dette innlegget Svart 13.April.2020 (redigert) hanto1 skrev On 13.4.2020 at 9.12: Flotte ord om Volvo oljen her, men det eneste absolutt dokumenterbare er slankere lommebok for dem som biter på agnet. En båtmotor får ny olje hvert år og med gjennomsnitlig bruk (50 t) så tilsvarer det ca 2500 km i bil. Smøreolje og religion har mye felles.. Vis hele sitatet Helt enig her. De fleste oljedunker i salg, er jo merket med spesifikk spec for f.eks. MAN, Cummins, Volvo etc. Så man trenger ikke kjøpe kanner hvor det står volvo på. ( På volvo penta verkstedet jeg jobbet tidligere, hadde vi Total olje på fat, sef. med rett spec.) Biltema sin olje: Mineraloljebasert dieselmotorolje for tunge kjøretøy. Gir god smøring under hard drift og ved forlengede oljeskiftintervaller. Velegnet også for bruk i enkelte bensinmotorer. Produktet oppfyller et bredt spekter av oljespesifikasjoner, noe som gjør det velegnet som felles olje for en vognpark med forskjellige dieselmotorer. Oppfyller følgende spesifikasjoner: ACEA E7, API CI-4/SL, MB 228.3, MAN M3275, MTU Type 2.0, Volvo VDS-3, Mack EO-N, EO-M Plus, Renault Truck RLD-2, Cummins 20076/77/78, Caterpillar ECF-2, Global DHD-1, Deutz DQC III-10. Redigert 13.April.2020 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.