Jump to content

Mercury Optimax 135, tennplugg på feil spor?

brantaleu

Recommended Posts

Skifter tennplugger på min Mercury Optimax 135 fra 2008. Har bytta 5 av 6 plugger nå, men sliter med å få inn den siste. Jeg TROR jeg har kommet inn litt skjevt, men skrudde ikke så langt før jeg fikk mer motstand enn jeg hadde forventet. Tok ut pluggen, og det så ut til at den buen (kommer ikke på hva det heter) i tennsatsen var bøyd litt innover.

Har forsøkt en stund nå, men det er litt vanskelig å vite om/når man er på rett spor. Har smurt bittelitt kobberpasta på.

Usikker på hva jeg skal gjøre for jeg er redd for å ødelegge gjengene, om jeg ikke allerede har gjort det. Kan være at jeg har ødelagt noe helt i starten av gjengene bare, for jeg har ikke skrudd langt inn. Har heller ikke brukt mye makt, men har brukt skralla litt ja. Den pluggen skal vel gå inn med fingermakt helst...

• 3 uker senere...

Skaff deg en liten halvmeter med bensinslange, trykk toppen av pluggen inn i slangen, da styrer du pluggen greit på plass, om du da bruker slangen til å skru inn pluggen så vil slangen glippe på pluggen før du har kraft nok til å rive gjenger. Går ikke dette så er det nok sannsynlig at gjengene har blitt skadet allerede. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...