brantaleu Startet 16.September.2018 Del på Facebook Startet 16.September.2018 Skifter tennplugger på min Mercury Optimax 135 fra 2008. Har bytta 5 av 6 plugger nå, men sliter med å få inn den siste. Jeg TROR jeg har kommet inn litt skjevt, men skrudde ikke så langt før jeg fikk mer motstand enn jeg hadde forventet. Tok ut pluggen, og det så ut til at den buen (kommer ikke på hva det heter) i tennsatsen var bøyd litt innover. Har forsøkt en stund nå, men det er litt vanskelig å vite om/når man er på rett spor. Har smurt bittelitt kobberpasta på. Usikker på hva jeg skal gjøre for jeg er redd for å ødelegge gjengene, om jeg ikke allerede har gjort det. Kan være at jeg har ødelagt noe helt i starten av gjengene bare, for jeg har ikke skrudd langt inn. Har heller ikke brukt mye makt, men har brukt skralla litt ja. Den pluggen skal vel gå inn med fingermakt helst... Sitér dette innlegget Link to post
Raymond_J Svart 16.September.2018 Del på Facebook Svart 16.September.2018 Sjekk at du ikke har fått for lange plugger! Du skal ikke kunne bøye jordingen til midtelektroden uten at pluggen tar i stempelet. Sitér dette innlegget Link to post
brantaleu Svart 16.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2018 2 hours ago, Raymond_J said: Sjekk at du ikke har fått for lange plugger! Du skal ikke kunne bøye jordingen til midtelektroden uten at pluggen tar i stempelet. Nei pluggene er riktige, de andre gikk fint i. Jordingen tar nok borti gjengene og bøyes inn dersom pluggen kommer skjevt inn tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Frodekommode Svart 7.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2018 Skaff deg en liten halvmeter med bensinslange, trykk toppen av pluggen inn i slangen, da styrer du pluggen greit på plass, om du da bruker slangen til å skru inn pluggen så vil slangen glippe på pluggen før du har kraft nok til å rive gjenger. Går ikke dette så er det nok sannsynlig at gjengene har blitt skadet allerede. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 7.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2018 Bøyer du elektroden når du skrur inn pluggen er den ikke litt skjevt skrudd inn men mye. Jeg ville prøvd meg på en gjenge tolk til tennplugger hvis ikke er neste stepp å sette inn Helicoil gjenger. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 8.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2018 Enkelte plugger kan være litt ekkel å få på plass, prøv en ny plugg ... Du skal kunne skru pluggen helt inn med fingrene, må du bruke verktøy helt fra start så er det noe galt. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.