Ask Posted September 17, 2018 Share Posted September 17, 2018 Hei Ein tysk bekjent ligg med ein skada trimaran i nærleiken av Bud. Båten har ei 75 cm lang sprekka i skroget, og han treng ein stad å ta båten opp, og gjera reparsjonsarbeid. Det beste er eit verft der profesjonelle kan gjera glassfiberarbeidet, men om naudsynt kan han gjera arbeidet sjølv. Skaden er over vasslina, og han kan køyra for motor. Det beste er likevel ein stad i nærleiken av bud. Eg har tipsa han om Ulsteinvik Marina, men eg veit ikkje om dei gjer glassfiberarbeid? Er det einkvan som veit om høvelege stadar i nemte område? Ask Quote Link to post
Eureka Posted September 17, 2018 Share Posted September 17, 2018 (edited) Kjapt søk gav treff på Molde marine og motorservice. Skriver at de løfter og reparerer alle typer båter. Burde jo være noe greier i Vestnes. Der ble jo Skogenes bygget før. Vi har jo et medlem med rullestorseilet sitt fastkilt i masta, som bor på Vestnes ? kanskje han vet om noen. I Ålesund ligger Aspevågen marina, amarina.no. Plastarbeid står på prislista. Traverskran i hall som tar 32 tonn. Kjenner ikke kvaliteten som utføres på noen av stedene, men har brukt Aspevågen 2 ganger til vårpussen jeg gjør selv. Edited September 17, 2018 by Eureka (see edit history) Quote Link to post
dude Posted September 17, 2018 Share Posted September 17, 2018 (edited) Jeg foreslår at han sjekker om der er drift ved Silverplast fortsatt. de har/hadde verksted, laget Silver viking og flem båtene, samt mange reparasjoner og ombygginger. ligger på Midsund, (Raknes/Tangen) bare kort kjøring sørover fra bud. ca 15- 20 nm. http://www.silverplast.no/ Lykke til. Edited September 17, 2018 by dude (see edit history) Quote Link to post
kokken Posted September 17, 2018 Share Posted September 17, 2018 Ulsteinvik marina gjør glassfiberarbeid Quote Link to post
Mix Posted September 17, 2018 Share Posted September 17, 2018 Brødrene Hukkelberg på Nautneset Aukra. Quote Link to post
Vaagen Posted September 17, 2018 Share Posted September 17, 2018 (edited) GS Marine I Sande kommune, ex produsent av Mørejet mm. Edited September 17, 2018 by Vaagen (see edit history) Quote 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Lars Marius Posted September 18, 2018 Share Posted September 18, 2018 Westplast I Fosnavåg har gjort strålende arbeid for meg Quote Link to post
Ask Posted September 18, 2018 Author Share Posted September 18, 2018 Mange takk alle saman. Eg har formidla dette til min uheldige bekjent. Han er ein eldre mann som seglar aleine i Noreg 3-5 månadar kvar sommar. I forfjor segla han på ein stake i Valevåg. I forfjor tok pentaen kvelden då han var i Bergen, og eg håpar han får fiksa båten denne gangen òg. Ask Quote Link to post
aebi Posted September 18, 2018 Share Posted September 18, 2018 Vi må få vite hvordan dette går! Quote Link to post
Ask Posted September 18, 2018 Author Share Posted September 18, 2018 Hei Båten er no i Ulsteinvik. Dersom dei ikkje kan hjelpa dreg han nok til Fosnavåg. Quote Link to post
Gew77 Posted September 18, 2018 Share Posted September 18, 2018 dude skrev for 17 timer siden: Jeg foreslår at han sjekker om der er drift ved Silverplast fortsatt. de har/hadde verksted, laget Silver viking og flem båtene, samt mange reparasjoner og ombygginger. ligger på Midsund, (Raknes/Tangen) bare kort kjøring sørover fra bud. ca 15- 20 nm. http://www.silverplast.no/ Lykke til. Silver Plast er dessverre nedlagt. Men tror Otaplast http://www.otaplast.no på nesten samme lokasjon driver fremdeles. Stein Ove Tangen er veldig flink med glassfiber arbeid. Quote Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Vaagen Posted September 18, 2018 Share Posted September 18, 2018 Sier ikke at han ikke kan få hjelp i Ulsteinvik, men både Westplast og GS Marine litt lengre sør har svært godt rykte. De drives av hver sin bror Skorpen. Jeg vil ikke rangere dem, de har gjerne et tett samarbeid også. Quote 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Recommended Posts