Jump to content

Bytte micro i Princess 430 ,1998 mod

Bas79

Recommended Posts

En bild framifrån och utan solskuggor hade ju varit mer upplysande, men prova att lyfta den plattan som Mikrougnen står på så kanske du kan dra ut den inklusive ugnen.

Jag tycker mig se ett par skruvar som kan hålla plattan i nederkanten på ugnen, dom får Du ju skruva ut och sedan kanske du kan sätta grövre skruvar i hålen och lyfta med?

image.jpeg.1f547aedc9cc9798b13cafaf7f627a52.jpeg

På min båt ser det ut enligt ovan och det är en kombinerad mikro - varmluft - konvektionsugn, och den kan dras fram genom att man lyfter och drar. Men det var nog skruvar som höll plywoodbottnen från början men dom behövs i så fall inte för där är en tröskel.

Redigert av ebonita (see edit history)

På min båt är ugnen skruvad underifrån genom den nämnda plywodskivan, och om det är likadant på din så kan man ju utgå från att ugnen med bas-skiva sannolikt har kommit in sist. Så då bör det ju gå att få ut den oxå....

Jag fann ut att dekorationslisterna över och under ugnen var fästa med träpluggar som man kunde dra ut, och då kunde man ta bort och sätta tillbaka garneringslisterna. Kanske kan man försöka lossa garneringsramen utan att skada den?

Förstör ingenting!

PS, Din ugn ser ju ut att vara en kombi ugn den också. Kan Du inte använda den?

Redigert av ebonita (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...