Solseng Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 (redigert) Leser av nyhetsfeeden på NRK at en småbåt har gått på et skjær utenfor Åkrehamn på Karmøy like før kl.1800. Politi og ambulanse til stede hvilket vel betyr at det ikke er en båt som har slitt seg, men kanskje en eller annen som har trosset alle advarsler og sunn fornuft og lagt ut på sjøen. Galskap. Får håpe det går bra, men det er ikke spøk å sette i gang redningsaksjon i dette været. Nå blåser det iallefall veldig friskt her på vest-Karmøy. Gikk bra, og ser ut til at man fikk berget båtføreren før det blåste skikkelig opp. Men galskap å være på sjøen når man vet hva som er på vei av vær og vind. https://www.h-avis.no/nyheter/bat/karmoy/fritidsbat-traff-skjar/s/5-62-688728 Redigert 21.September.2018 av Solseng Oppdatering av nyheten. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Vi ligger særdeles værfast i Grebbestad. Vi ser at vindmålerne i Marstrand og Nordkoster har passert 30 m/s. Det regner og blåser med en intensitet man sjelden ser på disse kanter. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Var noen båter som gikk ut fra Vrengen tidligere i dag. Håper det var for å komme seg i en tryggere havn og ikke for at de skulle på tur. En liten snutt fra når jeg var i båten og sjekket tilstanden: https://player.vimeo.com/video/291155963 Var ett forseil som var på vei til å rulle ut tidligere i dag, men båten ligger på finn.no så jeg fikk gitt beskjed til eier der. Ett annet forseil som også rullet ut men der var det heldigvis folk som fikk fikset det til slutt, såg ikke gøy ut å bakse med forseilet i denne vinden. Røde kors båten har også vært her og sikret en brygge samt tatt en båt med på slep som låg i denne brygga. Imponerende å se på hvordan de jobber i sånn vind og sjø. Håper de lærde tar feil og at det ikke blir værre enn det er nå. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Stormglasset bekrefter at storm er på vei ? 24,5ms i mastetoppen min nå. Kaffe og sjokolade til den som kommer innom. Varmt og godt ombord her. Har tatt ned sprayhood og lagt på ekstra tau. Båten krenger noen grader på vinden. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 (redigert) Det er deilig å sitte inne i varmen og høre det uler ute. Endelig fikk jeg tid til å kikke litt i barskapet og der var det noen god biter. Hva med båten sa dere? Den står trygt og god på land for en gangs skyld for pleier å få med meg alle høststormene før jeg for rotet meg til å ta den opp. Eneste begymering er den hersens trampolienen som står og bevrer ute på plenen. Har kjoret den fast i ett tre så i teorien så skal den ikke komme så langt. Eneste skade så langt er en haug med dobble knuter på vimpelen som henger i flaggstangen ute i hagen. Nå sist jeg kikket ut hadde den også tvinet seg flere ganger rundt flaggstangen så den er i skrivende stund ikke lengre en 20 cm vimpel som står stolt i giv akt. Nå skal jeg hive en pinne til i ovnen og en i kroppen så blir nok dette en fin kveld til tross for uværet utenfor. Redigert 21.September.2018 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Så på Marinetraffic nå . Ser ut som Superspeed 2 går i sirkel i ytre Oslofjord på vei tilbake fra Hirtshals. Kan tyde på at den ligger og avventer mindre vind før den går til Sandefjord. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Den gjør nok det, passerte Bolæren nordover første gang 16:30, og er nå kl.20:20 igang med sin tredje runde! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Billa Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Her har det gått galt dessverre: https://www.vgtv.no/video/164678/stormen-knud-se-baateierens-mareritt Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Mulligan Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Stein-Erik skrev 7 minutter siden: Så på Marinetraffic nå . Ser ut som Superspeed 2 går i sirkel i ytre Oslofjord på vei tilbake fra Hirtshals. Kan tyde på at den ligger og avventer mindre vind før den går til Sandefjord. Sandefjord går greit, men den skal til Larvik. Svært værutsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Ser att en hel høg med båter gått in i le bak Skagen jeg har konstant over 20 nå inne i havnen....25-26 i kasten......... VHFn er uvanlig tyst inne i båten er det varmt godt.....har tatt meg en liten GT..... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
nordan family 27 Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Sittet båtvakt i en av foreningene i Frognerkilen. Blåser godt, men ikke dramatisk foreløpig. Hitill er det bøyd/knekt en utrigger, og en annen utrigger er revet ut av innfestingen i bryggen (båteier er kontaktet). Måtte vade for å komme ut på bryggene tidligere i dag, men det en mye lavere nå. Utrolig mye fendre som jobber seg opp, og veldig mange båter uten fendre i det hele tatt. Det er sikkert fint i vindstille, men når utriggerne bøyer seg i vindbelastningen virker det ikke like lurt. Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Bastø V og Kystvakta søker ly i Holmestrandsfjorden, ingen bastøferger går nå... DFDS til København melder om 7 timers forsinkelse i morgen. Er ikke første gang Superspeed 2 må søke tilflukt her oppe i fjorden. Larvik er værutsatt så det holder ved storm fra syd. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Billa skrev 1 time siden: Her har det gått galt dessverre: https://www.vgtv.no/video/164678/stormen-knud-se-baateierens-mareritt Ja, her ber dei nesten om det. Må gå an å gjer det likare enn dette når vinden er varsla fleire dagar i forveien! (Småbåtar kunne med fordel vore teke opp på land.) Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Ut fra videoen ser det ut som om båten ligger like til høyre for den lange flytebrygga som går ut fra land. Ikke rart det går galt her, vinden kommer jo rett inn fjorden. Nå har det forresten roet seg ganske godt her i Kristiansand, men det kommer fortsatt noen vindkast innimellom, men mer fra vest. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 (redigert) Olevine skrev 6 minutter siden: Ut fra videoen ser det ut som om båten ligger like til høyre for den lange flytebrygga som går ut fra land. Den lå jo overalt Samme som når min lille 2åring sover. Det så brutalt ut og kjente det i båthjertet Redigert 21.September.2018 av Dr Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Hva med Bastø V? Ser ut som den har tatt seg en tur innover mot Holmestrandsfjorden og ligger nå i ro nord for Horten Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Har det gått roligere for seg i Oslo-området enn forventet? Jeg var innom havna (Oppegård forening) i 21-tiden, og da var det jo nesten vindstille i havna. Den ligger riktignok gunstig til i sønnavind, men jeg synes ikke det har blåst så veldig mye på fastlandet heller i forhold til katastrofevarslene. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Det er nesten vindstille her i Tønsberg også men det er blåst ganske greit frem til nå. Jeg blir ikke forundret om det kommer en ny periode med vind om ikke lenge. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 jotto skrev 14 minutter siden: Har det gått roligere for seg i Oslo-området enn forventet? Ja det virker slik så langt Sitér dette innlegget Link to post
Sjøholken Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Filmet stormen som rammet Vestlandet fir noen dager siden... ble litt heftigere enn forventet. En mindre båt gikk ned ved kai, ellers gikk det greit, men marginene er små! https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=285591888713433&id=1821442834825132 Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Ser ut som flere skip ligger på været i skagerak. Må være mye sjø Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Er så heldig at ett av hjemmehavna webkameraer viser båten min. Kan konstatere at det ser ganske rolig ut der. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
jotto Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Stemningsbilde kl 16 idag. Det mest dramatiske var vel vannstanden. Det var en del båter med veldig stramme fortøyninger. Det blåste godt utpå fjorden, men det var ganske stille inne i havna. Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 21.September.2018 Link til dette innlegget Svart 21.September.2018 Andedam i Vrengensundet nå. Det var dog heftig tidligere ikveld. 22 i masta til naboen. Skal nordover imorgen. Lurer på hvordan det kan bli... ø Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Jens_P Svart 22.September.2018 Link til dette innlegget Svart 22.September.2018 Sitat Gislefoss sier at «Knud» tok en noe mer vestlig bane enn forventet, og det førte til at den ikke slo så hardt inn over Østlandet som man fryktet. – Det tror jeg vi skal være glad for, sier Gislefoss. https://www.nrk.no/norge/ekstremvarslet-fjernet-for-_knud_-1.14218444 Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.