Jump to content

Carlingsbrytere til Fairline 02 mod.


Scand Baltic

Recommended Posts

Skulle gjerne ha byttet ut noen slitte brytere men sliter med å finne disse i Norge. 

Kan få de fra UK men lettere å handle her hjemme synes jeg. 

Ønsker ikke de Carlingsbryterene Maritim har, da må alle byttes. 

De har heller ikke alle symbolene. 

 

915E624F-1BBD-42A1-9F19-D1A4E083C7C1.jpeg.c9e13e15eafa8267c31746e3503efefa.jpeg

 

Noen som har fått tak i slike?

Sikkert flere med slitte brytere. 

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Bavaria -05 hvor noen Carlingsbrytere bør byttes da de ikke lenger holder posisjonen sin. Jeg søkte mye rundt, men har ikke funnet noen. Fikk beskjed fra Bavaria om at de er utgått.

Prøv om du får sett delenummeret på bryteren. Hos meg sto det på siden. Bryterne er ikke nødvendigvis helt like pga strømstyrken de skal bryte. Ved hjelp av dette nummeret fant jeg to nye brytere her på Baatplassen. En bruker hadde hatt de liggende uten å skifte. Du kan jo være heldig du også :-)

Rart at slike ikke finnes i erstatning. Det må jo være mange som sliter med dårlige brytere og det å bytte alle er ingen opsjon for meg. Da lever jeg heller videre med å ta av dekselet/symbolet på bryteren for da holder den posisjonen sin.

Fint om du gir beskjed dersom du finner erstatningsbrytere.

D5L

Link to post
Share on other sites

Er det bryterne eller symbolene som er slitt? Dette er et gammelt design, men kanskje du finner noen av dette designet på ebay. Ellers koster det ca 50 per stykk for nye, bakgrunnsbelyste på ebay. Krever litt leting for å finne rette symboler og farge på lys. Passer rett inn i den gamle rammen. Styr unna blå belysning, da det ikke er bra for nattsynet, og ser billig ut.

https://www.ebay.com/itm/12V-24V-Green-LED-Boat-Caravan-ARB-CARLING-NARVA-4x4-Waterproof-Rocker-Switch-5P/322831614101?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=511959914079&_trksid=p2060353.m1438.l2649 

Link to post
Share on other sites

Er dette Carlingbrytere eller er det carlingtype brytere? 

Nå kalles jo alle slike brytere for carlingbrytere, på samme måte som harde brune trefiberplater kalles Huntonitplater selv om de ikke er produsert av Huntonfabrikken.

I Amerika kaller de alle støvsugere for Hoover, selv om de er av et annet fabrikat.

Link to post
Share on other sites

De fleste selger kopier. Både biltema og diverse båtutstyrsbutikker. Maritim sine bør være ekte  vare til den hinsides prisen, men neppe verdt pengene. Det er mulig å bare kjøpe deksler om bryterne fungerer som de skal. De skal passe noenlunde rett på gamle brytere, men brever kanskje litt justering om de er trang å få på. 

Link to post
Share on other sites

Det er originale Carlingsbrytere. 

Kom muligens dårlig frem, men det er kun dekslet/ knappen som er slitt. 

Selve bryterene fungerer. 

Som nevnt i innlegget finnes fortsatt disse bryterene, men finner de ikke i Norge. 

Spørsmålet er da: Er det noen som har fått fatt i slike?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...