Jump to content

Furuno radar mod.1700 mister radarbildet


7 knop

Recommended Posts

Om du ikke vet det tyder det vel på at du ikke er noen radarreparatør. Og bør kanskje få noen andre til og skifte den og justere opp radaren etterpå. Men den sitter i første blannetrinn og det sitter rett etter TR sellen oppe i antenneenheten. Om du leser gjennom sørvismanualen til radaren bør du nå kunne finne ut av dette. Men uansett o du nå skifter glaystrondioden eller magnetronen må radaren justeres helt opp fra grunnen av og det er kanskje vanskeligere en å skifte selve komponenten.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...
7 knop skrev On 22.9.2018 at 17.40:

Takk for svar Bellen !

Ny magnetron koster ca5000 kr.Da spørs det om det er mer fornuftig å investere i en ny radar til neste sesong. For eksempel Furuno M1815 eller JRC JMA-1032,desse koster ca.25-30000.kr

Er det noen som har kjennskap til desse ?

Heisann! Ser du nevner pris på ny Magnetron her 👆 kan jeg spørre om hvor jeg kan få kjøpt en ny Magnetron til min Furuno 1700 radar. 

 

Takk på forhånd! 😃

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...