jma001 Startet 20.September.2018 Del på Facebook Startet 20.September.2018 (redigert) Ett spørsmål vedr. inn-spraying av beskyttelsesolje/"storage seal" i motorenens sylindere, før vinteropplag: Jeg ser på nettet at noen pleier å spraye inn "storage seal" før motoren stanses siste gang før vinteropplag... ("Fog out-spray" er en annen navngiving av det som sprayes inn) Bør dette også gjøres på f.eks. VP/D6-motorene - før siste motorstopp før lengre vinteropplag? Er dette noe du gjøre på din motor? Hvordan går du frem vedr. en D6-435, hvis du gjør dette tiltaket før siste motorstopp før vinteropplaget? (hvor sprayer du inn "storage sealen"?) Redigert 20.September.2018 av jma001 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 20.September.2018 Del på Facebook Svart 20.September.2018 såvidt jeg vet er ikke dieselmotorer så stor risiko for at stempler ruster fast i sylindrene, dessuten vil bare dieselmotoren øke turtalle og forbrenne fogoil så det er nok ikke noe stort poeng å bruke. har aldri brukt noe annet enn frostvæske for å konservere sjøvannskretsen ved vinteropplag Sitér dette innlegget Link to post
jma001 Svart 20.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.September.2018 3 hours ago, Janoho said: såvidt jeg vet er ikke dieselmotorer så stor risiko for at stempler ruster fast i sylindrene.....har aldri brukt noe annet enn frostvæske for å konservere sjøvannskretsen ved vinteropplag Ja, når jeg tenker etter så var det visst bare på bensinmotorer at «fogoil» ble sprayet inn i forgasseren. Altså er dette ikke aktuelt i det hele tatt når deg gjelder dieselmotorer? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 20.September.2018 Del på Facebook Svart 20.September.2018 Kunne jo være morsomt å hørt hvor mye turtall du ville få om du sprayet inn i luftinntaket. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.