Jump to content

Ønsker brukererfaringer med Ibiza 19/20 Touring

p10

Recommended Posts

Ja, dekket bak sittegruppen gir plass til å trekke teiner eller ha fiskestangen over rekken (Gjelder 20T, 19T har mindre dekksplass der bak). Vindskjermen er også høy/lang og gir bra beskyttelse for de som sitter. Jeg synes båten er veldig praktisk. Det største "minuset" er at den ikke har allverdens dyp V-bunn, så den slår litt når man kjører i krapp sjø. Til innaskjærs bruk er det dog helt greit - handler om å tilpasse farten.

Har en 20T 2008 og meget fornøyd. 

Det å fiske er fantastisk. Vippe sofaryggen mot baug og slenge seg ned med fiskestang og litt snacks er himmelsk. 

Kjøpt en gummimatte på biltema for å beskytte teaken mot fiskeslo. Teaken er ikke en gang berørt av saltvann da. 

Ellers er båten skikkelig bygget og har ingenting å utsette på gelcoat. 

At noen sier båten slår,  må du ta med en klype salt. er ikke mye den slår sammenlignet med andre båter på 20fot. 

Ungene elsker og å sitte på teakdekket på baugen og fiske eller bare speide utover. 

Men de krangler og om å sitte i trappa ved styrekonsollen:) 

Vindskjermen er noe av de best utformede på markedet har jeg forstått. Og det stemmer for min del.  

Mye lagring er det også. 

Vet ikke om dusj i akter er standard, men er et must med barn i båt og ved fisking. 

Blått skrog og teakpakke = mye gnikking og vasking. Men gud så fint det blir når vedlikeholdet er på stell:) 

C33CF4AE-318E-46D9-B400-0A3059FF86F3.jpeg.20825bc7fdda21251f28448754e6c8cc.jpeg3D6480E1-B496-4C6B-AEEA-13A1A27247B9.jpeg.84355fdf6a815856dc734210375c3666.jpeg

Redigert av Dr Nelson (see edit history)
Mouche skrev 51 minutter siden:

at den slår en del kan jeg bekrefte. Dette skyldes relativt flat bunn og stor bredde i forhold til lengden,

har ikke det store sammenligninggrunnlaget i denne klassen  , men fikk meg noen solide trøkker i ryggen i fjor da eieren fikk lyst til å fly litt :diving:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg har hatt 20 foteren. Ikke for og være kip, men en sikkelig dritt båt. Dette er en båt som passer på insjø ikke på havet. Den er alt for flatt i bunnen og slår hele tiden. Ibiza 22t har mye bedre skråg. (Men desverre litt dyrere). 

Vet ikke om noen andre båter i samme prisklasse som er noe bedre. 

Vi hadde den i ca 2 mnd før jeg kvittet meg med den. (Til og med kona mislikte den båten. Hun var hele tiden skeptisk til om båten kom til og gå i stykker.). 

Foresten. Ikke noe galdt med kvaliteten til Ibiza. Og alle de andre jeg har kjørt av den går bra i vannet, 19sport. 22. 24. Men 19t 20-tallet og 21t har samme skråget. 

Styr unna. 

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

9 hours ago, ibizafan said:

lenger akterdekk

lugar med benker 20 touring.

19 touring luggar uten benker kun  sturom

de er gode båter begge to

I prakis (vår erfaring) så er "lugaren" i 20 foteren kun et stort oppbevaringsrom. Vurderte aldri noen overnatting i den "lugaren" nei! Vi hadde den som "hyttebåt" og til den bruken fungerte båten veldig bra, men som sagt (for) flat i bunnen etter vår smak. Til tross for det så kjørte jeg båten mellom Asker og Kragerø og også mellom Kragerø og Lillesand (med små barn og hund), men da var vi helt avhengig av godt vær og lite vind.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...