p10 Startet 21.September.2018 Del på Facebook Startet 21.September.2018 Ønsker gjerne å høre litt fra noen som har erfaring med Ibiza 19 eller 20 Touring. For meg virker den som et meget spennende alternativ for en barnefamilie som ønsker seg dagstur/fiskebåt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.September.2018 Del på Facebook Svart 21.September.2018 en kompis har en 20T, for meg ser denne ut til å være bedre egnet til fiske enn de fleste andre daycruisere iom. at det er dekksplass bak sittebenken. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
-morten- Svart 21.September.2018 Del på Facebook Svart 21.September.2018 Samme løsningen er det på min Askeladden 585. klappbenker akter som man slår ned og får et rent akterdekk med høyt fribord Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Solseng Svart 21.September.2018 Del på Facebook Svart 21.September.2018 Ja, dekket bak sittegruppen gir plass til å trekke teiner eller ha fiskestangen over rekken (Gjelder 20T, 19T har mindre dekksplass der bak). Vindskjermen er også høy/lang og gir bra beskyttelse for de som sitter. Jeg synes båten er veldig praktisk. Det største "minuset" er at den ikke har allverdens dyp V-bunn, så den slår litt når man kjører i krapp sjø. Til innaskjærs bruk er det dog helt greit - handler om å tilpasse farten. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 21.September.2018 Del på Facebook Svart 21.September.2018 (redigert) Har en 20T 2008 og meget fornøyd. Det å fiske er fantastisk. Vippe sofaryggen mot baug og slenge seg ned med fiskestang og litt snacks er himmelsk. Kjøpt en gummimatte på biltema for å beskytte teaken mot fiskeslo. Teaken er ikke en gang berørt av saltvann da. Ellers er båten skikkelig bygget og har ingenting å utsette på gelcoat. At noen sier båten slår, må du ta med en klype salt. er ikke mye den slår sammenlignet med andre båter på 20fot. Ungene elsker og å sitte på teakdekket på baugen og fiske eller bare speide utover. Men de krangler og om å sitte i trappa ved styrekonsollen:) Vindskjermen er noe av de best utformede på markedet har jeg forstått. Og det stemmer for min del. Mye lagring er det også. Vet ikke om dusj i akter er standard, men er et must med barn i båt og ved fisking. Blått skrog og teakpakke = mye gnikking og vasking. Men gud så fint det blir når vedlikeholdet er på stell:) Redigert 21.September.2018 av Dr Nelson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.September.2018 Del på Facebook Svart 21.September.2018 Så vidt jeg vet så er dusj bak standard. Hadde selv en 1996 model (20 fot Touring) i tre år og at den slår en del kan jeg bekrefte. Dette skyldes relativt flat bunn og stor bredde i forhold til lengden, men forøvrig er båten veldig bra både rent sosialt og til fiske. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
ibizafan Svart 21.September.2018 Del på Facebook Svart 21.September.2018 Har både en 19 og 20 touring jeg synes den slår litte i samme ligning med andre båter. ps har en ibiza 19 touring for salg. Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
ibizafan Svart 21.September.2018 Del på Facebook Svart 21.September.2018 bilder av mine ibiza båter Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
p10 Svart 21.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.September.2018 ibizafan skrev 12 minutter siden: Har både en 19 og 20 touring jeg synes den slår litte i samme ligning med andre båter. ps har en ibiza 19 touring for salg. Kan du si noe om forskjellen på de to båtene? Merker man noe til den ekstra foten i lengden? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.September.2018 Del på Facebook Svart 21.September.2018 Mouche skrev 51 minutter siden: at den slår en del kan jeg bekrefte. Dette skyldes relativt flat bunn og stor bredde i forhold til lengden, har ikke det store sammenligninggrunnlaget i denne klassen , men fikk meg noen solide trøkker i ryggen i fjor da eieren fikk lyst til å fly litt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Dr Nelson Svart 21.September.2018 Del på Facebook Svart 21.September.2018 Har flydd med min og en gang, men kjente slaget. Det er ikke en rib, men en familiebåt. Så er ihvertfall fornøyd med ibiza 20T på alle måter, og kommer ikke til å selge før jeg evnt kjøper en 680T Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 21.September.2018 Del på Facebook Svart 21.September.2018 lenger akterdekk lugar med benker 20 touring. 19 touring luggar uten benker kun sturom de er gode båter begge to Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
altmuligbåt Svart 21.September.2018 Del på Facebook Svart 21.September.2018 Jeg har hatt 20 foteren. Ikke for og være kip, men en sikkelig dritt båt. Dette er en båt som passer på insjø ikke på havet. Den er alt for flatt i bunnen og slår hele tiden. Ibiza 22t har mye bedre skråg. (Men desverre litt dyrere). Vet ikke om noen andre båter i samme prisklasse som er noe bedre. Vi hadde den i ca 2 mnd før jeg kvittet meg med den. (Til og med kona mislikte den båten. Hun var hele tiden skeptisk til om båten kom til og gå i stykker.). Foresten. Ikke noe galdt med kvaliteten til Ibiza. Og alle de andre jeg har kjørt av den går bra i vannet, 19sport. 22. 24. Men 19t 20-tallet og 21t har samme skråget. Styr unna. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Mouche Svart 22.September.2018 Del på Facebook Svart 22.September.2018 9 hours ago, ibizafan said: lenger akterdekk lugar med benker 20 touring. 19 touring luggar uten benker kun sturom de er gode båter begge to I prakis (vår erfaring) så er "lugaren" i 20 foteren kun et stort oppbevaringsrom. Vurderte aldri noen overnatting i den "lugaren" nei! Vi hadde den som "hyttebåt" og til den bruken fungerte båten veldig bra, men som sagt (for) flat i bunnen etter vår smak. Til tross for det så kjørte jeg båten mellom Asker og Kragerø og også mellom Kragerø og Lillesand (med små barn og hund), men da var vi helt avhengig av godt vær og lite vind. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Honduras Svart 23.September.2018 Del på Facebook Svart 23.September.2018 Hvis jeg husker korrekt mener jeg du har skrytt veldig av sjøegenskapene til en White Shark 175 du har hatt tidligere. Hva med å gå for en 205/206? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
p10 Svart 24.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.September.2018 Honduras skrev for 6 timer siden: Hvis jeg husker korrekt mener jeg du har skrytt veldig av sjøegenskapene til en White Shark 175 du har hatt tidligere. Hva med å gå for en 205/206? Om du sikter til meg, så er nok husken din sviktende. Har kun rattet Rana Sport 13,5 og Hansvik 14,5! Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 24.September.2018 Del på Facebook Svart 24.September.2018 Nei, var til Mouche ? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mouche Svart 24.September.2018 Del på Facebook Svart 24.September.2018 Savner faktisk den WhiteSharken (175) fortsatt, men det er en åpen båt så blitt litt for "gammel" til det. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.