Knallipadden Startet 22.September.2018 Del på Facebook Startet 22.September.2018 (redigert) Leservideo på VG.no sier vel mer enn 1000 ord. Glad dette ikke er mine båter. Kan de egentlig gjøre noe her for å redde båten? https://www.vgtv.no/video/164678/stormen-knud-se-baateierens-mareritt Redigert 22.September.2018 av Knallipadden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 22.September.2018 Del på Facebook Svart 22.September.2018 Det som går igjen på videoene er at båtplassene synes å være anlagt på plasser med åpen sjø/hav rett inn. Det er å be om problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 22.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.September.2018 Kan det være i denne Marinaen? Er en utfordring med vær utsatte marinaer. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 22.September.2018 Del på Facebook Svart 22.September.2018 Delt i to var den:) Sitér dette innlegget Link to post
fleggis Svart 22.September.2018 Del på Facebook Svart 22.September.2018 (redigert) Vet ikke om den filmen var fra Korsvik, men det kan sikkert stemme. Det som var litt spesielt i går var forsåvidt ikke styrken på vinden men at den kom fra sør og ikke sørvest som den pleier. Alle båthavner her nede tåler mye vind fra sørvest Redigert 22.September.2018 av fleggis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 22.September.2018 Del på Facebook Svart 22.September.2018 Filmen var nok fra Korsvik, rett til høyre for selve båthavna med flytebrygger tror jeg. Det ligger også en annen liten amatørvideo på Fædrelandsvennen som viser hele bryggeanlegget som beveger seg sikker minst en meter opp og ned. I følge avisen er det skader på flytebryggene, og noen av dem har visste flyttet seg noen meter. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 22.September.2018 Del på Facebook Svart 22.September.2018 Jeg tror dette er en kombinasjon av at dette været ikke er så vanlig sørpå.. Selv har jeg ikke ofret en tanke på bryggeanlegget vårt, som ligger ganske værhardt til, men der tar ikke vestaværet. Det er klart det blir problemer for både brygger og båtfortøyning når slikt vær nesteten aldri intreffer, og ting har holdt i mange år slik det var! Vi har dimensjonert både brygger og moringer for uvær, samt bølgedemper mot Nord. Likevel ligger båtene inne på vinteren for sikkerhetsskyld, og mindre belastning på brygger. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
tilplan Svart 22.September.2018 Del på Facebook Svart 22.September.2018 Videoen er fra Korsvik. Kan være veldig røft der med vind fra syd. Også havna innenfor bølgebrytere er tøff og krever mer tilsyn med fortøyninger enn vanlig. Da jeg var liten hadde vi båten liggende litt lengre inne i kilen. Stedsnavnet uttales forøvrig med o, ikke å. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 23.September.2018 Del på Facebook Svart 23.September.2018 Utriggere og båten bak ser da ut til å klare seg greit selv om det er mye sjø. Skulle vært artig å vite hva slags fortøyning det var. Dimensjon , alder, var det satt spring osv. Var selv i båthavna og sjekket min. Ligger i en rimelig beskyttet havn, men mye rart å se. Slakke tau i båsen er en gjenganger, og båtene ligger å rykker og slenger til noe gir seg. Min ligger med stramme tau midt i båsen. Tre båter bortenfor lå en og slang med ødelagt bautrosser. Så ut som noe nylongreier fra 70-tallet. Fikk alått på noe provisorisk for ham, men begrenset hvor mye jeg risikerer liv og lemmer for andres dritt-tau. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.