småbåtentusiasten Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Mange som ikke kan få utført gjennomskylling med ferskvann hver gang. Produsenten må velge legeringer etter dagens virkelighet og sannsynlig bruk. Hvor ofte ser jeg noen som skyller gjennom etter hver bruk? I praksis ingen, annet enn meg selv, når båten kommer tilbake på gårdsplassen hvis den er tilbake på hengeren og ikke ipå sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 (redigert) Har en Mercury (Yamaha) med sånn slangekobling stuss. Har aldr tenkt over at det trengs å skylles etter bruk! Vi har privat brygge, men harvann og strøm så det er mulig å skylle med ferskvann, men trodde ærlig talt ikke det var nødvendig.. motoren kjøres bestandig i ferskvann ved opptak Redigert 19.Juni.2019 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
amerelium Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 ...som nevnt, så lenge det står I brukerhåndboken så får en problemer med garantier hvis noe går gale, og det ikke et gjort. Det betyr selvfølgelig ikke at det går gale - nyere motorer takler bedre etanolen i bensinen enn de eldre, og der er fremdeles høy shit happens faktor uansett. Men ikke forvent mye hjelp etter fabrikkgarantiene har gått ut. De fleste opererer med 5 år på the europeske markedet nå. Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Allan E Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Får håpe at du har bedre forhandlere enn de som er her i Grenlandsdistriktet. Broder har to stk Suzuki 300hk som han kjøpte uten ledningssett og det er null hjelp å få for å få kjøpt det her. Det er kontrollerer med elektrisk overføring på gir og gass. Når han spør om hva som han trenger får han heller ikke noe svar. Sitér dette innlegget Link to post
amerelium Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 5 hours ago, Allan E said: Får håpe at du har bedre forhandlere enn de som er her i Grenlandsdistriktet. Broder har to stk Suzuki 300hk som han kjøpte uten ledningssett og det er null hjelp å få for å få kjøpt det her. Det er kontrollerer med elektrisk overføring på gir og gass. Når han spør om hva som han trenger får han heller ikke noe svar. Prøv å kontakte annen forhandler, evt importør direkte. Anbefaler også thehulltruth.com båtforumet - masse folk der som vet alt; vil kunne fortelle deg i detalj hva du trenger og hvordan gjøre det. Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
Allan E Svart 20.Juni.2019 Del på Facebook Svart 20.Juni.2019 Takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 22.Juni.2019 Del på Facebook Svart 22.Juni.2019 småbåtentusiasten skrev On 19.6.2019 at 10.13: Mange som ikke kan få utført gjennomskylling med ferskvann hver gang. Produsenten må velge legeringer etter dagens virkelighet og sannsynlig bruk. Hvor ofte ser jeg noen som skyller gjennom etter hver bruk? I praksis ingen, annet enn meg selv, når båten kommer tilbake på gårdsplassen hvis den er tilbake på hengeren og ikke ipå sjøen. Har en 2010 DF175, den har vært gjennomskyllet med ferskvann etter hver eneste gang den er brukt. Det er slange rett ved båtplassen og det tar ikke mer enn 7-8 minutter å gjennomskylle motor og spyle av båten (inkludert håndtering av slange). Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 22.Juni.2019 Del på Facebook Svart 22.Juni.2019 abbor skrev 56 minutter siden: Har en 2010 DF175, den har vært gjennomskyllet med ferskvann etter hver eneste gang den er brukt. Det er slange rett ved båtplassen og det tar ikke mer enn 7-8 minutter å gjennomskylle motor og spyle av båten (inkludert håndtering av slange). Er vel bare i fra termostaten og ned som blir spylt med ferskvann når denne koplingen brukes. Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 23.Juni.2019 Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Jeg lurer; i forhold til garanti og gjennomskylling... Om du trenger det i garantiperioden - hvordan kan du dokumentere at du skyller etter hver bruk ? (Hva vil forhandler kreve av dokumentasjon) Sitér dette innlegget Link to post
amerelium Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 9 hours ago, omhI said: Jeg lurer; i forhold til garanti og gjennomskylling... Om du trenger det i garantiperioden - hvordan kan du dokumentere at du skyller etter hver bruk ? (Hva vil forhandler kreve av dokumentasjon) ...vel, jeg tror nok at sjansen for at dette problemet oppstår før motoren er 5 år gammel er minimal - dette er ting som gjør seg gjeldende etter mange års bruk. Gikk 9 år på min, og første generasjon F350 var spesielt sårbare. Har aldri hørt om noen som har fått vannintrengning innen garantiperiodene og ikke har fått det dekket. Og i Norge har vi spesielt godt forbrukervern. Skulle der dukke opp spørsmål om bevis så er det bare å si ja selfølgelig flusher jeg gjevnlig - de kan ikke motbevise deg. Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
amerelium Svart 24.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Sitér dette innlegget Yamarin 80 DC / Verado V10 400 Link to post
småbåtentusiasten Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.