Jump to content

Erfaring med Bavaria Sport 34 - 37 - 38 -39

Bairo

Recommended Posts

Jeg har ikke eid noen men har kjørt en 37 fra Karmøy til Drøbak. Båten har to kad44 motorer som passer bra, men det er ikke noe kraftoverskudd og det blir mye motorstøy over ca 22kn. Romslig motorrom med luke under jollegarasjen som dessverre er litt for liten til en fungerende jolle, det går hvis du slipper ut luft. 

Ang støy så har bavaria dårlig med spant mellom motorrom og cockpit. Førerplassen er grei og ryddig nok men jeg opplever at i cruisehastighet går baugen for høyt ift førersete så sikten begrenses men dette er sikkert greit ved høyere fart. Av utstyr kan du regne med at norskeide båter har fått montert både baugthruster, ankerwinch bak og teak ute og inne. Ladeopplegget kan være noe spartansk hvis det er originalt, samme med toalett da de gjerne har pumpedo og liten septiktank uten utsugingskobling. Forøvrig syns jeg cabin utførelsen er både tiltalende og funksjonell og båtene er billige brukt. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...