Snekkereder1 Startet 24.September.2018 Del på Facebook Startet 24.September.2018 Håpar på svar her, har nettopp skifta forfilter på motoren, Yanmar 4jm-te. Har prøvd no i dagesvis å få dieselen fram til motoren ved hjelp av startmotor og nikkepumpe / fødepumpe. Noken som har erfaringar / tips? hadde vert kjekt å få start på yanmaren igjen Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 24.September.2018 Del på Facebook Svart 24.September.2018 Har du fått det tett..? Suger den falsk luft.? Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 24.September.2018 Del på Facebook Svart 24.September.2018 Har du fylt opp forfilteret med diesel før du skrudde det på ? Det jeg egentlig spør om, ettersom du ikke sier hvilken type forfilter du har, er: Er det diesel i forfilteret? Står lufteskruen på forfilteret åpen eller stengt? Tror du lettere vil få hjelp her om du poster et bilde av forfilteret. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 24.September.2018 Del på Facebook Svart 24.September.2018 Og du er sikker på at pakningen på det gamle filteret fulgte med da du byttet? Sitér dette innlegget Link to post
Snekkereder1 Svart 25.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2018 Har fått alt tett, fylte forfilteret før eg satt det på, men fann ut at bunnkoppen på dieseltanken var full i groms og drit. Så dieselen kom aldri fram til filteret. Takk for gode svar. Sitér dette innlegget Link to post
Snekkereder1 Svart 25.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2018 (redigert) Men når eg først er inne på det, kan eg bruke den dieselen som har vore dieseldyr i dersom eg filtrerar den? eller må den kondemnerast? Med tanke på at eg må tømme en full tank (100l), kan den filtrerast og brukast på nytt? Redigert 25.September.2018 av Snekkereder1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Bra du fant ut av det! Ellers skal den avtappingen du har på tanken regelmessig sjekkes for vann og eller bunnfall. Mange diskusjoner her går på båteiere som har fått dieseldyr, uten vann sliter de alvorlig med å etablere seg. Er forebyggende vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
Snekkereder1 Svart 25.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2018 Dette var ny informasjon for meg, tusen takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Dieseldyr er microorganismer, bakterier og soppsporer du ikke kan se med det blotte øyet. Grumset og dritten du ser er etterlatenskaper fra disse. De lever og formerer seg i skiktet mellom vann og diesel. Så intet vann, ingen dieseldyr. Du kan fint bruke dieselen etter at du har filtrert den for vann og skit bare du har drept bakteriene først med en dødelig dose gift. Bioprotect2 er ett slikt produkt. http://maritim.as/norway/nettbutikk/ Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Du kan lese mer om temaet her: http://maritim.as/norway/hva_er_dieseldyr_/ Sitér dette innlegget Link to post
Snekkereder1 Svart 26.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2018 Mix skrev for 23 timer siden: Dieseldyr er microorganismer, bakterier og soppsporer du ikke kan se med det blotte øyet. Grumset og dritten du ser er etterlatenskaper fra disse. De lever og formerer seg i skiktet mellom vann og diesel. Så intet vann, ingen dieseldyr. Du kan fint bruke dieselen etter at du har filtrert den for vann og skit bare du har drept bakteriene først med en dødelig dose gift. Bioprotect2 er ett slikt produkt. http://maritim.as/norway/nettbutikk/ Funker på samme måte som Biltema sin Dieselbiocid då? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 26.September.2018 Del på Facebook Svart 26.September.2018 Sikkert "same same, but different" Det stod ingenting om drepende dosering. Mulig det står på selve flaska. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.