ags88 Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Jannmar skrev for 12 timer siden: Kan du sløye en torsk, eller tror du at du kan det? (slik at mottaket blir fornøyd som 007 skriver.) Ja jeg kan det. Sitér dette innlegget Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel Kval kjøtt e mat, og gått e d å. Link to post
Jannmar Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 ags88 skrev 15 minutter siden: Ja jeg kan det. Det er bra. Så får du bedre betalt på mottaket. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Jannmar skrev 4 minutter siden: Det er bra. Så får du bedre betalt på mottaket. Får jeg da 11kr å ikke kun 10 pr kg? :-) Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Jannmar Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Okkaby skrev 19 minutter siden: Får jeg da 11kr å ikke kun 10 pr kg? :-) Jeg har ikke peiling på hva du får for torsken. Mitt poeng er at det å kunne sløye en torsk ikke er en medfødt egenskap. De som kan det har lært det en gang, av noen som kan det. Det er dette trådstarter er ute etter. Å lære. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Ting er ikke så ekle lenger at det kun er å sløye fisken. Nå skal torsken først bløgges så i utblødningskarr for deretter å sløyes og umiddelbart legges på is. Men spesielt komplisert er det nå ikke. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 (redigert) Å sløye fisk er jo absolutt den enkleste oppgaven med å drive en fiskebåt. Og du skal gjerne sløye 2-3 tonn for dag. Redigert 25.September.2018 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Jannmar skrev 30 minutter siden: Jeg har ikke peiling på hva du får for torsken. Mitt poeng er at det å kunne sløye en torsk ikke er en medfødt egenskap. De som kan det har lært det en gang, av noen som kan det. Det er dette trådstarter er ute etter. Å lære. Er mer enn 40 år siden jeg sløya torsk første gang. Så har nok kontroll på dette. Men fremdeles ser jeg TS som ren underholdning, for seriøs er ikke gutten. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Kjellg Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Jannmar skrev for 1 time siden: Jeg har ikke peiling på hva du får for torsken. Mitt poeng er at det å kunne sløye en torsk ikke er en medfødt egenskap. De som kan det har lært det en gang, av noen som kan det. Det er dette trådstarter er ute etter. Å lære. Litt på siden, men her utenfor Tromsø tror jeg de hadde 25 kr/kg sist vinter Sitér dette innlegget Link to post
Bruflaat Svart 25.September.2018 Link til dette innlegget Svart 25.September.2018 Okkaby skrev 1 time siden: Er mer enn 40 år siden jeg sløya torsk første gang. Så har nok kontroll på dette. Men fremdeles ser jeg TS som ren underholdning, for seriøs er ikke gutten. Fullt mulig gutten er seriøs og du har glemt hvordan det er å være ung og ha store drømmer. Uansett lykke til, der det er vilje er det vei! Sitér dette innlegget Link to post
slendrian Svart 26.September.2018 Link til dette innlegget Svart 26.September.2018 Du får b-kvalitet på dårlig sløyd fesk. Vet ikke av egen erfaring siden jeg har sløyd et par enheter i løpet av livet og vet hvordan det skal gjøres, men sløyer du ikke slik det skal gjøres risikerer du at mottaket ikke ønsker å ta i mot fesken lengre. Fantasiprosjekt, men morsom lesing :D I Lofoten betalte de mellom 16 og 18 kroner kiloen for rundfesken i vinter. Står seg til ca 23 kroner for sløyd fesk. Under vinterfeske er det sjelden mottakene forlanger sløying så man bløgger bare også hiver i karr med is og vann. Sitér dette innlegget Link to post
slendrian Svart 26.September.2018 Link til dette innlegget Svart 26.September.2018 Men baserer du deg på åpen gruppe og feska gjennom vinteren, tar alt det garanterte pluss kongekrabbe (som man må ha vært bosatt i Finnmark i to år for å få, samt levert fesk for minst 100 000 i året) skal det ikke veldig mye innsats til for å hive inn fesk for... 1,5-2 millioner på en 35-foting Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.