Jump to content

Jobbe på Fiskebåt

EpicFaile007

Recommended Posts

Jannmar skrev for 12 timer siden:

Kan du sløye en torsk, eller tror du at du kan det?    (slik at mottaket blir fornøyd som 007 skriver.)

Ja jeg kan det.

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Jannmar skrev 30 minutter siden:

Jeg har ikke peiling på hva du får for torsken.

Mitt poeng er at det å kunne sløye en torsk ikke er en medfødt egenskap. De som kan det har lært det en gang, av noen som kan det.

Det er dette trådstarter er ute etter. Å lære.

Er mer enn 40 år siden jeg sløya torsk første gang. Så har nok kontroll på dette. Men fremdeles ser jeg TS som ren underholdning, for seriøs er ikke gutten.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Du får b-kvalitet på dårlig sløyd fesk. Vet ikke av egen erfaring siden jeg har sløyd et par enheter i løpet av livet og vet hvordan det skal gjøres, men sløyer du ikke slik det skal gjøres risikerer du at mottaket ikke ønsker å ta i mot fesken lengre. 

Fantasiprosjekt, men morsom lesing :D 

I Lofoten betalte de mellom 16 og 18 kroner kiloen for rundfesken i vinter. Står seg til ca 23 kroner for sløyd fesk. Under vinterfeske er det sjelden mottakene forlanger sløying så man bløgger bare også hiver i karr med is og vann. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...