Jump to content

Jobbe på Fiskebåt

EpicFaile007

Recommended Posts

Jannmar skrev for 12 timer siden:

Kan du sløye en torsk, eller tror du at du kan det?    (slik at mottaket blir fornøyd som 007 skriver.)

Ja jeg kan det.

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Jannmar skrev 30 minutter siden:

Jeg har ikke peiling på hva du får for torsken.

Mitt poeng er at det å kunne sløye en torsk ikke er en medfødt egenskap. De som kan det har lært det en gang, av noen som kan det.

Det er dette trådstarter er ute etter. Å lære.

Er mer enn 40 år siden jeg sløya torsk første gang. Så har nok kontroll på dette. Men fremdeles ser jeg TS som ren underholdning, for seriøs er ikke gutten.

Du får b-kvalitet på dårlig sløyd fesk. Vet ikke av egen erfaring siden jeg har sløyd et par enheter i løpet av livet og vet hvordan det skal gjøres, men sløyer du ikke slik det skal gjøres risikerer du at mottaket ikke ønsker å ta i mot fesken lengre. 

Fantasiprosjekt, men morsom lesing :D 

I Lofoten betalte de mellom 16 og 18 kroner kiloen for rundfesken i vinter. Står seg til ca 23 kroner for sløyd fesk. Under vinterfeske er det sjelden mottakene forlanger sløying så man bløgger bare også hiver i karr med is og vann. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...