Jump to content

Driftsikker nivåbryter


bliss X

Recommended Posts

Type, tja godt spørsmål. Denslags handler jeg IKKE på biltema, men utover det tror jeg nok de aller fleste er av noenlunde samme kvalitet.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig, Biltemas holder ikke mål. Jeg kjøpte en slik som skal fungerte vha en rullende kule i et rør. Den fungerte i nøyaktig tre kvarter.

Kjøp en skikkelig Whale eller Rule kvikksølvbryter. Svikter aldrig. Og ja, du får faktisk kjøpt kvikksølvbrytere selv idag.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

I forbindelse med GSM alarmen jeg går å grubler på, skal jeg ha en nivåbryter i kjølsvinet. Hva anbefales og hvordan fester man den (vil ikke borre hull) ?

<{POST_SNAPBACK}>

Hulda har limt bryteren fast med Sika. Den har sittet der i 4 år til nå. Jeg husker ikke hvor bryteren kommer fra, men min pumpe trekker så mye strøm at jeg har koplet inn et Biltema-rele for ikke å overlaste nivåbryteren. Dette systemet funker også. Hulda lekker ikke, så systemet blir bare testet med vann en gang i året.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en Rule kvikksølvbryter i kjølsvinet. Virker bra. Jeg hadde heller ikke lyst til å bore hull, og det er så langt ned og såpass trangt under motorene, at jeg monterte bryteren på en tredobbel blyplate, og la det hele løst nede i "kjelleren". Har fungert helt fint.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Jeg husker ikke hvor bryteren kommer fra, men min pumpe trekker så mye strøm at jeg har koplet inn et Biltema-rele for ikke å overlaste nivåbryteren.

<{POST_SNAPBACK}>

Mener å huske at vi tidligere kom frem til at ALLE nivåbrytere med kule skal kobles vha rele til pumpa. Også de mindre pumpene bruker for mye strøm til kule-kontakten
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...