Smurfen Startet 25.September.2018 Del på Facebook Startet 25.September.2018 Hei Ønsker svært gjerne at noen som har fått dekket rengjøring av dieseltank/er p.g.a. dieseldyr på forsikring tar kontakt med meg. Har fått påvist dette i tanker og forsikring har sagt de skal dekke fjerning av dette, men mener at "ingen" får dekket motorer ut/inn, tanker ut/inn og fysisk rengjøring. Tankene mine består av mange skott og "umulig" å komme til overalt med spyling/skylling. Petrotest som er et uavhengig laboratorium i Sandefjord mener det nok må rengjøres "for hånd" skal det bli bra og understreker viktigheten av at hvis det ikke utføres godt nok kan det lett bli et tilbakevendende problem. Altså har noen her inne fått dekket slik utbedring på sin forsikring? Vet forsikring ikke har lyst på utgiften og leter etter billigere løsning, men ville verdt svært nyttig i saken min og vite om andre faktisk har fått utført slikt på forsikring tidligere. Håper på svar. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Tror de fleste forsikringsselskap ikke vil punge ut hvis du ikke har en + forsikring. Dette er jo en plutselig hendelse som bør være dekket av forsikring/kasko. Men igjen mange har også en høy egenandel på kasko slik at du kommer vel i null. Har vært der og noen lønnsom hendelse er det ikke. Hos meg kom det på ca 18 lapper for rensing av tankene på ca 1000L. Hadde Fuel-Service til å utføre jobben og kan ikke se at det er noe grums igjen i tankene eller i grovfilter. får bare håpe at de fikk ut alt med sitt rensesystem. Vedkommende som foretok rensing hadde det meste oppe men tok ikke dieselpumper og finfilter. Det skiftet jeg selv kjørte igjennom helt ren diesel ved og koble på egen tank direkte. Hele jobben med rensing tok to timer må si det er bra timebetaling Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Ask Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Hei Dieseldyr kan òg koma av forsømt vedlikehald, og i så fall er reparasjonen neppe dekka av forsikringa. Eventuell skade pga forsømt vedlikehald bør heller ikkje vera dekka. Sitér dette innlegget Link to post
Smurfen Svart 25.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2018 Hei får det dekket, men problemet er å bli enige om en løsning så ville høre om noen har vært igjennom dette med forsikring. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Jeg vil anbefale deg å ringe disse, Smurfen, de kjenner til rutinene: https://fuel-service.no/dieseldyr/ Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Jaggu ikke verst at de dekker det. Hvilket forsikringsselskap har du? Kunne trengt en tankrengjøring jeg også. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Du får neppe dekket demontering av motorer og tanker på forsikringen, det har jeg liten tro på. Dessuten må det vel settes inn flere nye mannlokk i tanker for å kunne utføre en skikkelig fysisk rengjøring av alle skott i tankene. Sitér dette innlegget Link to post
Smurfen Svart 25.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2018 Mix: akkurat hva jeg mener må gjøres for at det skal bli bra så kjemper for dette Hadde håpet andre hadde fått dette så venter i spenning på om det dukker opp noen her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 Her ser det ut til at det er et par ting som folk er forvirret rundt. Forsikring dekker faktiske skader. Hvilke som dekkes er dem vilkår i det selskap som der hos som styrer. Å få dekket preventiv skadearbeide, er en større utfordring. På linje med er for eksempel dreneringen rundt huset ditt. Dette forutsettes at dette er på stell, å eventuell spyling av dette er noe du tar på egen regning gjennom vedlikehold. En eventuell skade grunnet i dårlig vedlikehold vill være svårt at få dekket. Eventuelt så får du dekket følgeskader, men ikke skade grunn. Sitér dette innlegget Link to post
Smurfen Svart 25.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.September.2018 Joelle: skjønner ikke helt poenget med innlegget ditt. Forsikring har som nevnt innrømmet at de skal ta utbedring, men "kjemper" for hvilken løsning som skal tas. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 25.September.2018 Del på Facebook Svart 25.September.2018 (redigert) Smurfen skrev for 9 timer siden: Joelle: skjønner ikke helt poenget med innlegget ditt. Forsikring har som nevnt innrømmet at de skal ta utbedring, men "kjemper" for hvilken løsning som skal tas. Men dagens utstyr kan det ikke være behov for å demontere motorer for å få en tankrengjøring gjort skikkelig. Kamerainspeksjon gjennom avlufting, tenkpeilesystem etc. og så et styrt rengjøringssystem gjennom påfylling så bør du få med det meste. Deretter full behandling med biocid så har du tatt knekken på elendigheten. Når det er sagt, på større skip rengjøres aldri tankene kun ved påvisning av bakterier i diesel, det er kun behandling med biocid som er normalen og det dreper ulumskhetene. Man skal ikke overdrive panikken, dieselprøver der bakterier påvises tilhører ikke skjeldenhetene selv her i våre farvann og da kjører man bare på med biocid så er problemet ute av verden. Her har du en link til Unitors godsaker, det gjør livet dystert for disse bakteriene: https://www.wilhelmsen.com/product-catalogue/products/marine-chemicals/fuel-oil-chemicals/distillate-fuel-treatment/dieselpower--mar-71-25-ltr/ Redigert 25.September.2018 av Chiefengineer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 26.September.2018 Del på Facebook Svart 26.September.2018 Chiefengineer skrev for 13 timer siden: Her har du en link til Unitors godsaker, det gjør livet dystert for disse bakteriene: https://www.wilhelmsen.com/product-catalogue/products/marine-chemicals/fuel-oil-chemicals/distillate-fuel-treatment/dieselpower--mar-71-25-ltr/ Den skulle jeg gjerne ha få kjøpt...men kanskje en 5 liter hadde vært fint :) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Hulda Svart 26.September.2018 Del på Facebook Svart 26.September.2018 Med anbefalt blandeforhold vil vel de fleste greie seg noen sesonger med en halvliter. Fra f.eks. Biltema. Jeg har fylt litt biocide på tanken til diesel-BMW'en som har rullet inn i garasjen for å tilbringe vinteren der. Burde kanskje byttet motorolje, dette blir tredje vinteren på samme oljen. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 27.September.2018 Del på Facebook Svart 27.September.2018 Har 2,2 kubikk med diesel på tanken, så jeg må ha litt guffe for sjokk oppstart... Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Mix Svart 27.September.2018 Del på Facebook Svart 27.September.2018 Du får 5 liters dunker med Bioprotect2. http://maritim.as/norway/nettbutikk/?gclid=Cj0KCQjw_7HdBRDPARIsAN_ltcKB5P4b6p5U360lVKyOM2VtSseeUGMAsW-XjLPjpts-WdpYoup_DCgaAtvQEALw_wcB Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 4.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2018 Tar opp denne igjen. Var nede i båten for å skifte racor grovfilter og en visuel kikk på dieselen. Resultatet etter rens av tankene er formidabel. nesten ikke et slamkorn i filter eller dieselen. Har kjørt noen nm etter rens og hadde trodd at noe måtte det jo være i filterne. For de som tviler på metoden som Fuel Servis utfører så er jeg fornøyd. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Smurfen Svart 5.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2018 Akkurat slik ser filtrene mine ut også. Og Dieselen er like fin som du viser til etter jeg kjører rens med min hjemmelagde maskin. MEN, har du sett ned i tanken? I min tank er det sort og kjører jeg søndagsturer så er aldri det noe problem. MEN når du kommer i skikkelig ruskevær så begynner sort guffe å bli skyllet løs. Sier ikke at du må ha det slikt i dine tanker, men metoden som fuel service gjør har jeg utført på tanker nå flere ganger og "grøt" som sitter litt fast i bunn løsner ikke av slik behandling. Og er ikke mulig å få gjennomstrømning nok i tank med mange skvalpeskott. Kjøpt deg et billig kamera som du plugger på mobilen og tape fast til en ståltråd så får du fasiten og trygheten evt. Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 5.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2018 Har sett ned i tanken med kamera fikk ikke tatt bilder da kamera ikke var vanntett noe innfoen sa det skulle være, men føler meg trygg når jeg ikke kunne finne noe slam som det du viser på bilde. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
index Svart 5.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2018 Smurfen skrev for 2 timer siden: Dette er vel ikke dieseldyr? Ser mer ut som asfalt som skilles ut av dieselen over tid. Tetter jo filter det også om du får nok av det, men ikke like kritisk som dieseldyrene. Bruker ikke Fuel Service en form for roterende høytrykksdyser ved rens? Mener å ha lest noe slik en gang... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Smurfen Svart 5.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2018 Roterende/Høytrykk så blir det uansett ikke bedre enn der de kommer til og i tank med mange skott så kan det jo kun bli rent der trykket treffer. Er påvist dieseldyr. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 5.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2018 (redigert) Smurfen Send en IM til Ludde og spørr. Han har P42 nå, men det ble gjort tilsvarende jobb på hans gamle P40. Og felles for P 40 og P42 er at tankene er montert på utsiden av motorene i begge. Redigert 5.Oktober.2018 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.