Jump to content

Alron dieseltilsetning. Bare lurium?

PiperBill

Recommended Posts

Pinkvin skrev for 20 timer siden:

Det pussige er at jeg aldri har hatt drivstofftrøbbel på bil siden jeg begynte med denslags på slutten av 80 tallet, og den blir jo brukt mer eller mindre daglig pluss at vi har hatt to stykker i familien de siste 15 årene, både bensin og diesel. 

Hvor kommer alt dette vannet i dieselen som selges til båter fra? Jeg klarer nesten ikke å tro at så mange utsalgsteder har tanker som lekker... jeg har sterk mistanke om at mange seiler/går rundt med påflyllingslokk som lekker inn både i regnvær og når en går i sjø. 

Bruker ikke mye diesel i sesongen og fyller som regel bare en eller to ganger, men har til gode å se at jeg har fått vann i dieselen, og det til tross for at jeg ikke tar hensyn ifht teorier om kondens osv og fint kan vinterlagre båten med nær tom tank. 

Så, hvor kommer alt dette vannet fra? Kjøpes det vann til dieselpris eller fyller vi på selv? 

Derfor fyller jeg på Oppegård Båtforening. Tankanlegget er nytt og står på land. Regner med at de kan sjekke med en tappekran om det er diesel i tanken deres.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...