qwerty Startet 27.September.2018 Del på Facebook Startet 27.September.2018 Har tatt av drevet, Alpha One II, for å sjekke knuten på drivaksel. Glemte å kjøre igjennom frostvæske før jeg tok det av. Spørsmålet nå, kan jeg starte opp motor uten at drev er tilkoblet? Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 27.September.2018 Del på Facebook Svart 27.September.2018 Ja det skulle gå fint.Det vil dog bråke på fri eksos. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Jens_P Svart 27.September.2018 Del på Facebook Svart 27.September.2018 På Alpha-drevene sitter det sjøvannspumpe i drevet. Mest vanlig at den sirkulerer sjøvann gjennom varmevekslere. Om du har dette, så vil du ikke få sirkulert kjølevann i uten drev påkoblet. Alternativt må du bruke egen pumpe og koble deg inn på inntaket i bellhouse. På noen er pumpen i drevet koblet ut og motor har egen impeller-pumpe til sjøvann. Da går det greit. Du må finne ut hva som er gjort på din motor. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
qwerty Svart 27.September.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2018 Jens_P skrev 28 minutter siden: På Alpha-drevene sitter det sjøvannspumpe i drevet. Mest vanlig at den sirkulerer sjøvann gjennom varmevekslere. Om du har dette, så vil du ikke få sirkulert kjølevann i uten drev påkoblet. Alternativt må du bruke egen pumpe og koble deg inn på inntaket i bellhouse. På noen er pumpen i drevet koblet ut og motor har egen impeller-pumpe til sjøvann. Da går det greit. Du må finne ut hva som er gjort på din motor. Hos meg er det ikke inntak via drev. Men direkte på motor via sjøvannsfilteret. Ut fra dette så skal det ikke være noe i veien for å fyre opp motor uten at drev henger på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.