Hundrings Startet 27.September.2018 Link til dette innlegget Startet 27.September.2018 Volvo Penta 41B motor lekker kjølevæske fra enten manifold pakningene eller toppakning. er det vanlig med kjølevannslekasje fra toppakning kan se at det er striper på motorblokk fra kjølevæske noen som har noen meninger om dette ? Link to post
SoBo Svart 27.September.2018 Link til dette innlegget Svart 27.September.2018 Foran eller bak på motoren. Legge gjerne ut et bilde . Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Hundrings Svart 27.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2018 Det er mest foran og bak, men virker som det kommer noe fra toppen også Link to post
blakken Svart 28.September.2018 Link til dette innlegget Svart 28.September.2018 Jeg har nettopp fått byttet toppakning på min 41P-A grunnet kjølevannslekkasje. Det er visst ikke helt ukjent problem. Det er også vanlig med lekkasje fra o-ringer på termostathuset og turbopakning. Verd å sjekke disse to først hvis du har mest lekkasje fram og bak. Link to post
Hundrings Svart 28.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2018 Hundrings skrev for 12 timer siden: Det er mest foran og bak, men virker som det kommer noe fra toppen også Mener ikke i fronten av motor men langs siden bak manifold Link to post
SoBo Svart 28.September.2018 Link til dette innlegget Svart 28.September.2018 (redigert) Høyre eller venstre side av motoren, sett fra akterspeilet og fremover. En del av disse har vel hatt kjølevæskelekkasje foran på høyre side i toppakningen , foran under ved termostathus. Eller som nevnt i O-ringen mellom termostathus og manifold. Redigert 28.September.2018 av SoBo (see edit history) Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn