Jump to content

Ferskvannskjøre Suzuki df70


MedicDennis

Recommended Posts

Hei

 

Jeg skal ferskvannskjøre min suzuki df70 2006 utenbords.

 

Når jeg prøver med spylemuffene så er det bare så vidt det drypper fra kontrollstrålehullet.

 

Jeg har derfor byttet impeller. Denne er smørt med Zalo. 

 

Fremdeles kommer det ikke mer en noen dråper....

 

Har nå prøvd og blåse litt i kontrollstrålehullet, da hører jeg at det blåser ned i undervannshuset.

 

Hva i alle dager skal jeg gjøre nå?

 

Er det meningen at man ikke får full stråle med mindre hele huset er under vann? Holder det ikke med spylemuffene? Noe sted jeg må teipe? 

 

Hvis noen har råd eller erfaring med dette så hadde jeg blitt glad.

Link to post

Har lik motor, samme årsmodell. Skal sprute godt også på land med muffer. 

 

Strålen kommer ut gjennom en liten gummiplugg. Denne kan trekkes ut med fingrene, og det hender det blir liggende fremmedlegemer bak eller inni den som hindrer strålen. Kan evt stakes opp med tynn ståltråd (rett ut en binders og legg i båten:-))

 

Lykke til

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post

Da trakk jeg ut gummistykekt på pilothullet ogder var det et blad. Nå renner vannet mye bedre. Kan ikke kalle det en kraftig stråle, men det renner godt og vannet blir lunket. Tror jeg må ha en hageslange med bedre trykk for og å få bedre stråle?

 

Takk for hjelpen.

Link to post
12 hours ago, MedicDennis said:

Da trakk jeg ut gummistykekt på pilothullet ogder var det et blad. Nå renner vannet mye bedre. Kan ikke kalle det en kraftig stråle, men det renner godt og vannet blir lunket. Tror jeg må ha en hageslange med bedre trykk for og å få bedre stråle?

 

Takk for hjelpen.

 

Nå skal man ikke akkurat blåse kjølevannet inn i motoren, men la motoren suge vannet så nei, ikke for mye trykk!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
  • 2 weeks later...

Slik ser det ut på tomgang, med akkurat så mye vanntrykk at det spruter litt ut rundt kanten på muffene.  Dysa for strålen er vridd slik at det spruter 10-15 grader oppover, for at jeg skal se kontrollstrålen fra førerplass.

20181011_223831.jpg

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×
×
  • Create New...