MedicDennis Startet 29.September.2018 Link til dette innlegget Startet 29.September.2018 Hei Jeg skal ferskvannskjøre min suzuki df70 2006 utenbords. Når jeg prøver med spylemuffene så er det bare så vidt det drypper fra kontrollstrålehullet. Jeg har derfor byttet impeller. Denne er smørt med Zalo. Fremdeles kommer det ikke mer en noen dråper.... Har nå prøvd og blåse litt i kontrollstrålehullet, da hører jeg at det blåser ned i undervannshuset. Hva i alle dager skal jeg gjøre nå? Er det meningen at man ikke får full stråle med mindre hele huset er under vann? Holder det ikke med spylemuffene? Noe sted jeg må teipe? Hvis noen har råd eller erfaring med dette så hadde jeg blitt glad. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 29.September.2018 Link til dette innlegget Svart 29.September.2018 På tomgang? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
MedicDennis Svart 29.September.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2018 Ja. Har prøvd og øke litt uten noe effekt. Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 29.September.2018 Link til dette innlegget Svart 29.September.2018 Har lik motor, samme årsmodell. Skal sprute godt også på land med muffer. Strålen kommer ut gjennom en liten gummiplugg. Denne kan trekkes ut med fingrene, og det hender det blir liggende fremmedlegemer bak eller inni den som hindrer strålen. Kan evt stakes opp med tynn ståltråd (rett ut en binders og legg i båten:-)) Lykke til Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
MedicDennis Svart 1.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2018 Da trakk jeg ut gummistykekt på pilothullet ogder var det et blad. Nå renner vannet mye bedre. Kan ikke kalle det en kraftig stråle, men det renner godt og vannet blir lunket. Tror jeg må ha en hageslange med bedre trykk for og å få bedre stråle? Takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 1.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2018 Så lenge det renner godt tror jeg det er ok. Kan prøve å huske å få tatt et bilde ved opptak om en uke eller to av hvordan det ser ut på min med muffer. Kaaaan jo være at minnet spiller meg et puss. Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Mouche Svart 2.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2018 12 hours ago, MedicDennis said: Da trakk jeg ut gummistykekt på pilothullet ogder var det et blad. Nå renner vannet mye bedre. Kan ikke kalle det en kraftig stråle, men det renner godt og vannet blir lunket. Tror jeg må ha en hageslange med bedre trykk for og å få bedre stråle? Takk for hjelpen. Nå skal man ikke akkurat blåse kjølevannet inn i motoren, men la motoren suge vannet så nei, ikke for mye trykk! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
emilskj Svart 11.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2018 Slik ser det ut på tomgang, med akkurat så mye vanntrykk at det spruter litt ut rundt kanten på muffene. Dysa for strålen er vridd slik at det spruter 10-15 grader oppover, for at jeg skal se kontrollstrålen fra førerplass. Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.