torekunde Startet 16.August.2005 Del på Facebook Startet 16.August.2005 Jeg bare lurer sånn gennerelt. min båt har stått på land i hele sommer pga den sank. men eller pleier jeg å ta båten min opp på land i begynnelsen av desember. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Pleier å ta opp båten i slutten av september/begynnelsen av oktober. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
index Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Pleier å ta den opp noen dager i juni for smøring og polering. Og snarest mulig ut igjen.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
At-le Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Hei. Båten skal til land løpet av midt av september hver år. Mvh At-le Sitér dette innlegget Link to post
Baltic Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Båtsesongen er mai-september,- hvilket betyr at båten skal på land helt i begynnelsen av oktober. Sitér dette innlegget Link to post
bjaas Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 I fjor ble det begynnelsen av november, vi får se på været i år også. Jeg bor da tross alt på Palmekysten! Sitér dette innlegget - ...og når solkula går ned i havet, skal jeg sitte og se utover horisonten og få sjelen i vater! Triztan Vindtorn Link to post
Skipper Worse Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Båter har ingenting på land å gjøre. Eneste unntak er årlig opptak for bunnsmøring etc. Båtlivet skal nytes hele året!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Anonym Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Jeg bare lurer sånn gennerelt. min båt har stått på land i hele sommer pga den sank. men eller pleier jeg å ta båten min opp på land i begynnelsen av desember. <{POST_SNAPBACK}> Båten min skal opp i April/Mai omtrent, og blir da liggende på land ca 4-5 dager.. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Båtlivet skal nytes hele året!! <{POST_SNAPBACK}> Gjentar; 4.5 tonn er fryktelig tungt å skyve utover isen. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
index Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Gjentar; 4.5 tonn er fryktelig tungt å skyve utover isen. <{POST_SNAPBACK}> Is??? Er ikke det slikt man har i drinken da? Det har da ikke noe rundt båten å gjøre.. Det er en fordel vi har her vestpå. Har aldri sett antydning til is i nærheten av båten. Kun innerst i fjordene at dette er et problem her omkring. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Batdilla Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Båter har ingenting på land å gjøre. Eneste unntak er årlig opptak for bunnsmøring etc. Båtlivet skal nytes hele året!!Ja, hvis du da ikke holder til i ferskvann som f.eks. Mjøsa hvor det utenom vanlig sesong mangler opptil flere meter før vannet er farbart med båt Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Båtsesongen er mai-september,- hvilket betyr at båten skal på land helt i begynnelsen av oktober. <{POST_SNAPBACK}> Samme her. DA skal båten i hus! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
nordan family 27 Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 tar opp min ca midt i september. min erfaring er at uansett hvor tett primer etc skal være, så veier båten noe mer om høsten enn om våren (med likt tank innhold og annet rask), så jeg antar da at skroget har trukket en del vann det kan være greit å tørke ut før frosten kommer. har sett et par tilfeller der plastbåter er satt rett opp fra vann sent i november og rett i kraftig kulde - og det har kommet noen frostskader som er små sprengbobler (som ikke er plastpest). velger derfor å ta opp båten "litt for tidlig". Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Samme her. DA skal båten i hus! <{POST_SNAPBACK}> Og snøfreseren ut da? Sitér dette innlegget Link to post
prin435 Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Vi tar opp båten i slutten av oktober måned tenker jeg.. Sitér dette innlegget Princess 435 Pretty Woman, Oslo Link to post
bliss X Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Båten skal ikke opp før i mai eller juni 2006 hvis ikke noe uforutsett skulle intreffe. Da blir den 1 - 2 dager på land for stoffing m.m. Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 I min båthavn er sesongen fra 1 mai til 15 oktober. Da skal alle båter være vekk,eller flyttet til boble bryggene. Her ved Sandvika er det is fra ca. juletider og til påske. Ca. uke 14. Ingen får lov til å kjøre opp isen selv om den er dårlig på slutten. Den skal gå av seg selv,ellers kan en bli bøtelakt. Det er gammel "hevd" på isen slik at allmenheten skal kunne benytte den. Isen blir merket og kontrolert av is oppsynet i bærum. Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Kjører i ferskvann og første snøen kommer gjerne i oktober, så da passer det bra å få tatt opp og pakka inn båten medio september. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Skal prøve helårsbåtliv. Siden det ikke har blitt serlig mye båtliv hittil i år, håper eg på en fin vinter.... Sitér dette innlegget Link to post
Wannskrækk Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Samme her: kort sesong i ny brukt båt gjør at jeg har lite lyst på opptak i September. Da velger jeg heller en rask tur opp for å inspisere, og så blir det et par dager på land igjen i april-mai. Har foresten hørt at OB Wiik har et veldig ok system med "telt" og støtter, som kan modifiseres slik at det kan stå på selve båten. Kjekt hvis man skal ligge i boblehavn. Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Siden jeg har kjøpt ny båt som overtas på torsdag, håper jeg på noen flere fine helger. Har sommerhavn i Skjebergkilen og vinteropplag i Oppegård må jeg jo gå et godt stykke (66 nm) når den skal tas opp. Vet ikke helt når jeg skal ta opp, men regner med at det blir i september. Sitér dette innlegget Link to post
torekunde Svart 16.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2005 Desember sier jeg :P hehe mente selfølgelig september. begynnelsen av septemper tar jeg båten opp til vanlig. pga da er det for kladt til å kjøre ute.. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Båten vår har vært på land i 1,5 mnd nå, så den skal nok brukes så lenge som mulig. Det eneste er at det blir litt isete om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Vannskrekk Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Har båten liggende ute i frostfri havn - og blir derfor liggende ute hele året. Det er nok det beste for en trebåt. Imidlertid blir det gjerne fuktig da båten er lukket. Det er noe dritt!! I år skal jeg for første gang forsøke meg med luftavfukter på vinteren. Avfukteren er brukt i fra mars til augst i år - med stort hell! Båtlivet har blitt et helt annet. Inventar, sengeklær mm er tørt "som gress" - noe som er svært alright da vi bruker båten som hytte. Problemet med å bruke avfukter i vinter regner jeg med blir hvis temperaturen blir så lav at jeg får minus i kabinene. Da vil avfukteren sprenges!!? Skal forsøke å ha godt nok ettersyn slik at jeg kan fyre opp/evt slå på tilstrekkelig varme. Andre som bruker luftavfukter vinters tid? Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 16.August.2005 Del på Facebook Svart 16.August.2005 Båtene mine tas kun opp for vedlikehold. De blir antakelig mer brukt i vinterhalvåret enn på sommeren! Greit, man kan ikke bade og sole seg i Oktober-April, bortsett fra dette så er denne årstiden sterkt undervurdert av båtfolk! Og godt er det, ellers hadde jeg jo ikke hatt hele fjorden for meg selv 6-7mnd pr år! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.