Jump to content

Beneteau Antares 680, løst front vindu

tussern

Recommended Posts

• 1 år senere...

Ikke konkret løsning, men viktig info til båteiere: Dette er et kjent på problem på Beneteau og Merry Fisher. Viktig at den svarte tapen nederst på ruta er hel og pen, UV-strålene gjør at limet på ruta løsner når tapen er flasset av.

Du får ny tape på garanti/reklamasjon om båten er under 5 år. Antar det er en reklamasjonssak at ruta også løsner også, dersom den er under 5 år. Er den eldre kan du kjøpe UV-bestandig tape/folie selv hos noen som driver med slikt, eller via forhandler selvsagt.

Ok, denne er flasset av på min båt så det er sikkert litt av årsaken. Trodde faktisk denne tapen var mest til pynt, og har derfor ikke erstattet den. Driver å søker på firma som kan ta ut ruta og få limt den inn på nytt. Mulig det ikke er så omfattende som det jeg tror, men ikke noe jeg starter med selv i alle fall:) Båten er fra 2011 så da er det vel ingenting å hente på garantien her?

Redigert av rovergard (see edit history)
rovergard skrev for 3 timer siden:

Båten er fra 2011 så da er det vel ingenting å hente på garantien her?

Ikke hvis du kjøpte den i 2011. Har du kjøpt den i senere år så kan du ha en reklamasjonssak hvis mindre enn fem år kjøpt av forhandler eller inntil to år hvis kjøpt av privatperson. Ikke som garanti, men som reklamasjon eventuelt, dog avhengid av hva kontrakten ellers sier.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

hei

Jeg har også en 680 fra 2013 og "tape" er vekke på frontruta og flasser litt på siderutene.

Lurer på om UV-bestandig tape vil sitte på glassruta ?

Eller er Folie bedre. Ser de har folie på Biltema.

Når det gjelder folie er det vel bare å lage en mal i papp og klippe ut. Sprute på litt vann/såpe og tilpasse.

Men hva er best ?

tape eller folie ? 

Eller maling - går det å male rett på ruta ? Maling som beskytter mot uv-stråler finnes det ?

Redigert av omhI (see edit history)

En problemstilling jeg ikke har tenkt på selv, @omhI vet man får UV bestandig spraylakk. Kanskje det hadde vært løsningen?

Må få sjekket dette på min egen båt.

"There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a boat!"

Finnes tape i alle fall, men hvor enkelt det er å få den fint på vet jeg ikke. Har enda ikke fått noen til å ta oppdraget med rute ut/inn. Hverken Selfa, Lundamo Auto eller Marine Service kunne gjøre dette. Sjekker med Riis glass nå, så får man se. I alle fall viktig å erstatte original tape om den løsner og faller av😊

Synes rutene ser sånn ut på alle de franske båtene!  Limet blir vel skadet når det båndet/folien forsvinner!  Er det pleksiglass eller glass? En på brygga vår sa at de franske brukte pleksiglass, mens de Nordiske bruker glass! men aner ikke om det stemmer. Og at det derfor ble mer resonans i styrhusene på de med pleksiglass.? Mulig det var bare en påstand?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...