Jump to content

legging av epoxy og duk etter våt metoden

Jon-Kåre

Recommended Posts

West har sånne kompositt stifter, som er beregnet på å bli sittende i støpen. Kan slipes, høvles og håndteres med vandlige forekommende verktøy..

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Vet du noe om pris nivået på disse og stiftemaskinene man må kjøpe?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Her har jeg gjort litt prøvepussing, tror nok at det vil gå 1,5 dag pr side i pussing. Skal se om det blir tid til prøveliming i helgen, jeg får satse på litt dårlig vær slik at jeg kommer meg litt hjemme fra

https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2529/DSCF0092.JPG

Redigert av jonkare (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Har hvert her og sett uten å bli klokere men har nå sendt de en e-post med forespørsel om pris på det jeg måtte trenge

• 1 måned senere...

Hvordan går det her, har du begynt å legge epoksy?

<{POST_SNAPBACK}>

Nei jeg forter meg sakte da jeg enda ikke er bestemt for noen ting

Har ikke peiling, les mer hos Westbutikken.

Suzuki

<{POST_SNAPBACK}>

Har hvert her og sett uten å bli klokere men har nå sendt de en e-post med forespørsel om pris på det jeg måtte trenge

<{POST_SNAPBACK}>

Når det gjelder disse har de enda ikke greid å sende meg pris ei heller en katalog som ble lovet sendt for 1 mnd eller 2 siden. Tror ikke det er bare prisnivået de sliter med

Ja tror nok på deg der. Min far kjøpte duk og 10kg epoxy for å reparere en sliten hansvik (la duk under hele vannlinja mettet med epoksy) og han var veldig fornøyd med servicen og prisen han fikk der. Saken med west var vel den at de har spiker og kramper i kompositt materiell som ikke trenges å fjernes

Hvordan er prisene på SP- Systems?

<{POST_SNAPBACK}>

Handlet der for 4 år siden. Da kostet det 660 kr. for 4 kilo. Kjøpte også en 11.8 kilos dunk, men da kjøpte jeg en rull med glassfiberduk også. Det kostet ca. 2500. Husker ikke hvor mange meter det var med duk, men jeg lurer på om det kan ha vært 50-60 meter..

Fant det! Vi ga 1400 +mva for 11.8 kilo SP 106. 35 kr/m2 for 200g duk (inkl. mva) Pumpesettet kostet 160. Det har sikkert gått opp litt, så ring dem for eksakt pris.

Pero.

Sist jeg kjøpte handlet jeg en 3kg pakke, den koster 585 ink moms. 10kg pakken koster vel ca. 2000 og 25kg pakken ca 3000, om jeg ikke husker feil.

Men ring og spørr, du trenger varianten SP 106, og selv har jeg altid bruk den med rask herder.

En digital vekt er også kjekt å ha, da SP sin epoxy blandes i forholdet 1 til 5 etter volum, eller 18 til 100 etter vekt. dvs. 18g herder til 100g base.

Jonkare så du på linkene til den Svenske trebåtbyggeren, NM epoksy? Det ser ut som de vet hva de driver med og har bra priser.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det var bra lesing det men prismessig er de vel nesten dobelt så dyr som Svas (tror det var det det het) Det må jo være mulig å kjøpe epoksy og herder hos de og eventuelle tilleggsvarer så som sparkel etc hos NM. Sparkel 206 virket tiltalende på meg med tanke på et annet nesten glemt prosjekt jeg har stående

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...