Vaagen Startet 4.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 4.Oktober.2018 (redigert) Skal se på en båt med slik motor med v-gir og aksling. Er der spesielle ting å se etter? Er dette en motor med godt rykte? Redigert 4.Oktober.2018 av Vaagen (see edit history) Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Førstefender Svart 4.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2018 D-tronic kom i 250 - 300 - 320HK. Hva er årsmodell? Egentlig få feil på disse motorene, gjenganger er kanskje feil på Dyse nr1 som er relativ dyr. En mer alvorlig feil er veivaksel brudd, endel som har fått dette, ble bedre på nyere årganger. Men ikke veldig utbrett. Ellers så er det motorer med noe elektronik, lik KAD44, men Mercruiser har hydrauliske ventilløftere bla Ble annen elektronisk styring fra 2004, dvs det er kun elektronikken som er forskjell på 250 og 320hk, endel som har fått den oppgraderet hvis de har hatt 250hk versjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart 4.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2018 Dette er visstnok en 2000-modell. Betyr det noe? Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Martine29f Svart 4.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2018 Vært moro å høre hvilken båt da, du spurte jo om gode råd for ei tid tilbake? Sitér dette innlegget Link to post
ulyden Svart 4.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2018 Hvilken båt en motor står i har faktisk betydning for svaret. En motor kan fungere bra i en båttype og dårlig i en annen. Generelt er overmotorisert mye bedre enn undermotorisert. andre ting som halv planer vs planer, planingstreksel, vektfordeling, monteringshøyde kan ha påvirkning for hvor mye problemer motorene har. Fordelen med disse motorene er at de kan repareres om du er uheldig å får korrosjon eller varmgang i en sylinder. De har løse fôringer. Det er en stor fordel på marinemotorer som ofte blir mye tøffere kjørt enn bilmotorer. Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart 4.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2018 Det er denne jeg kikker på: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=127827605 Den er nok heller over- enn undermotorisert, halvplaner som ikke bør gå særlig fortere enn 16 knop, men som gjør det på moderat turtall. Det med monteringshøyde er interessant, hva har det å si? Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
ulyden Svart 4.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2018 Problemet kan være hvor sikkert eksossystem er mot at vann kommer inn i motoren. På halvklarert med midtmontert motor står denne ofte høyt i båten med lang avstand fra eksosutsutløp til motor. Står motoren i hekken på en liten baktung båt er sjansen større for dette. Når vannet kommer høyt opp i hekken ved bakking eller bølger som slår høyt opp kan vann trenge baklengs inn i eksosrør og inn i motor. Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart 4.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Oktober.2018 Ok, skjønner. Får forsøke å sjekke ut det, og måle litt. Motoren på denne står vel ikke helt bak, men frem mot kabinen. Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.