Stekepanne Startet 5.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2018 Hallo. Vi har en Johnson pumpe som går til en liten rød trykktank. På inngang til pumpa sitter det en «PUMProtector Inlet Strainer», det blanke lokket på denne hadde en sprekt og pumpa sugde derfor luft. Bytter hele filter-enheten. Nå ser jeg i det blanke lokket at det er en luftboble der og pumpa bråker mer enn vanlig, i tillegg lager den en «trrrdt»-lyd når den slutter å pumpe. siden filteret sitter vannrett med en kjempe stiv, blå slange inn på seg som går rett til fordelingsblokken mellom tank 1 og 2, ser ikke jeg noen måte å lufte systemet på. Er det noen som har forslag til hva som kan være feil og hva som kan prøves for å komme tilbake til «ok tilstand»? Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 5.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2018 Tror ikke d behøver å være noe galt. Ville brukt den litt først. Luft i filter er helt normalt, kan forsvinne hvis du tapper mye over lang tid. Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 5.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2018 Hovedgrunnen til at jeg tror det er noe galt er at pumpa-lyden er dypere/grovere enn den var før. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 5.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2018 Men hvordan hørtes pumpa ut før lokket sprakk og det kom inn luft? Min tanke var at den går hardere når det er bare vann og vil høres anderledes ut en ved en blanding av luft og vann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.