Jump to content

En uvanlig båthelg i Horten


Astor

Recommended Posts

Vi stopper aldri å forundre oss hva båtfolk kan finne på.

 

Vi inviterte Britt og Ove med Sjøstjerna sammen med andre båtvenner til Makrellfestivalen i Horten sist helg. Alt lå ann til å bli en "normalt" hyggelig helg som ikke skiller seg nevneverdig fra andre koslige helger med båtvenner. Helt til Ove var litt for munnrapp på en bryggeaksjon lørdag ettermiddag. En flott skinnsalong ble lagt ut på bud og Ove slang ut summen 5.500 bare for å få salongen litt opp i pris. Det var bare det at ingen fulgte opp med flere bud. Og Ove sto der med en flunkende ny skinnsalong verdt det flerdobbelte, og det uten å ha konfrontert kona Britt eller tenkt konsekvensene av å få fraktet den hjem.

 

Her følger en bildeserie som forteller hvordan Ove og Britt løste floken, og tok salongen på hyttetaket på Kragerøen på vei hjem til Sætre.

 

Bilde

 

Bilde

Båtfolk er ikke som andre folk!? Noen har skinnstoler på bryggekanten.

 

 

Bilde

Syvert måtte også opp å prøvesitte salongen før Ove pakket den inn for overfarten til Sætre.

 

Bilde

Britt og Ove med kurs for Sætre.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

OK, Astor - da skjønner jeg mer av det "besynderlige" bryggeselskapet! :lol: Jeg var blant dem som måtte smyge meg forbi på bryggekanten, og som nok undret seg over den noe lukseriøse formen for campingstoler. Men det så trivelig ut, og hadde jeg visst det var forum-folk skulle jeg nok tatt et glass rødvin i sofakroken jeg også. (Hvis det hadde vært mulig å få plass i i vrimlen der,da!)

Morsomt!

 

Har deg forresten på video idet du ankommer havna. Var i ferd med å filme sjaluppen Stjernen som skulle ut da du dukket opp i synsfeltet. :lol:

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Har deg forresten på video idet du ankommer havna. Var i ferd med å filme sjaluppen Stjernen som skulle ut da du dukket opp i synsfeltet.  :lol:

 

mvh

ter-av

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg så du sto klar med videokameraet når jeg kom inn i havna. Skjønte det var Stjernen som skulle filmes. Staslig båt. Kåre og jeg fikk omvisning ombord av gamlekara på Stjernen. De viste hva de snakket om.

Ut på søndagen ankommet "Huset" også. En sterk kontrast til Stjernen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

OK, Astor - da skjønner jeg mer av det "besynderlige" bryggeselskapet!  :lol:  Jeg var blant dem som måtte smyge meg forbi på bryggekanten, og som nok undret seg over den noe lukseriøse formen for campingstoler. Men det så trivelig ut, og hadde jeg visst det var forum-folk skulle jeg nok tatt et glass rødvin i sofakroken jeg også. (Hvis det hadde vært mulig å få plass i i vrimlen der,da!) Morsomt!

Heisan ter-av :seeya:

Så synd at du ikke ga deg til kjenne da! Når vi treffes er vi inkluderende og ikke ekskluderende, og jeg kan forsikre deg om at både Baatplassfolk og andre skikkelige båtfolk er velkommen til å delta i våre lystige lag, både på bryggekanter og andre steder. Og når vi samles er det alltid plass til noen fler! Vi var jo oppmerksomme på den begrensede passeringsmuligheten, men vi hørte ingen sure kommentarer. De fleste syntes nok at dette var et artig innslag.

Tusen takk til Astor for fine bilder som gjør det mulig å gjenoppleve "begivenheten"! :cheers:

Hilsen Syvert :flag:

Redigert av Syvert (see edit history)
knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Var jo nesten et helt Baatplasstreff i Horten jo :wink: Vi hadde det helt topp , må få hilse til syvert og alle dere andre .

 

PS: kansje vi må begynne med bordvimpel når vi sitter på brygga :cool:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Var jo nesten et helt Baatplasstreff i Horten jo  :wink: Vi hadde det helt topp , må få hilse til syvert og alle dere andre .

 

PS: kansje vi må begynne med bordvimpel når vi sitter på brygga  :cool:

 

Tine II

<{POST_SNAPBACK}>

God ide` , Tine !!!! :flag:

 

Bordvimpel er tingen. Hvor får vi laget slike?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...