Jump to content

Utriggere til flytebrygge gis bort!!


Batdilla

Recommended Posts

Denne er på kanten til å kunne være med her i forumet. Grunnen til at jeg legger den ut, er at de av medlemmene som evt. kan ha bruk for noe slik, skal kunne se den fortest mulig å snappe det opp før noen andre gjør det. Så får jeg heller ta kjeften etterpå. Fant dette i nyhetsgruppen no.fritid.maritim Hvis noen tar kontakt med vedkommende og får tak i dette, eller får beskjed om at det allerede er gitt bort, er det bra om jeg får en IM så jeg kan få slettet denne tråden.

 

Subject: Gis bort !!!!!

Date: 20 May 2003 22:58:24 +0200

From:  "Jørgen Neegård" <jneegard@broadpark.no>

Newsgroups: no.fritid.maritim

 

Hei

 

Her har dere sjansen til å få utriggere for flytebrygge gratis, eneste betingelse er at de hentes.

 

De som først viser seg med bil og henger ev. lastebil får disse. Det er snakk om ca 20 stk fra 4m til 7m lengde.

 

Utriggerne befinner seg i Trondheim.

 

Ta kontakt så skal dere få info om henting etc.

 

 

Jørgen Neegård

jneegard@broadpark.no

Link to post
Share on other sites

Hvilken side er dette? Kva er addressa?

Det dreier seg ikke om en web side - news er noe du leser via en egen leser som henter ned newsgrupper. Outlook har en slik newsleser. Jeg har ikke brukt denne, men normalt starter du opp newsleseren og merker av de gruppene (F.eks. no.fritid.maritim) du vil laste ned og lese. Det er sikkert noen som bruker Outlook her som kan dirigere deg mer mht til detaljer. Det finnes noen web sider som legger ut newsgrupper. Hvis du går til Google.com og velger News/Grupper, så skal du kunne browse deg fram. Prøv denne linken http://groups.google.com/groups?hl=no&lr=&....fritid.maritim - Det skal være en annonse relatert gruppe for maritim også, men denne husker jeg ikke navnet på i farten. Det vet sikkert noen andre.

Link to post
Share on other sites

Jeg har fått svar og kan bare hente utriggerene....

Flott - da gikk det som jeg håpet - at noen av medlemmene fikk seg gratis utliggere. Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med det du spør etter. Men kanskje du kan hjelpe meg - hvis det ikke er igjen flere når du drar fra Trondheim, hadde det være suverent om du sendte meg en IM. Jeg har litt dårlig samvittighet for at denne tråden ligger her den gjør - egentlig burde den ligget under Marked. :cool:
Link to post
Share on other sites

Hjelp! Jeg har fått svar og kan bare hente utriggerene. Det er langt vekk - de ligger ved Nidelvens bredd i Trondheim. Noen som er i nærheten og kan stikke innom og se på dem for meg så fort som mulig ?

Jeg har båtplass i den aktuelle havnen der utriggerne er skiftet (Nidelv Marina) og har vært med på dugnad med utskiftingen.

 

Det er STOR variasjon på tilstanden til utriggerne - noen ser ganske ok ut slik at noen kan ha glede av dem, andre er så ødelagt at det neppe er noen vits i å sette dem i stand (skrotes!).

 

Ellers bør det legges til at mange av utriggerne ikke er av en type som har så veldig stor bæreevne og ei heller har brede gangfelt- bare en stålbjelke. Mange egner seg dermed dårlig til å gå ut på og har nærmest bare fungert som fortøyningsutriggere for å dele av båtplasser.

 

Jeg vet positivt at det allerede for et par uker siden har vært folk og hentet et lastebillass av de gamle utriggerne, men det er nok en god del igjen enda.

Link to post
Share on other sites

..... de så ikke såååå ille ut,. Tror lett de kan fixes opp og bli helt brukbare igjen med litt egeninnsats.

Det har du forsåvidt helt rett i Pjolter. Men etter hva jeg husker er det altså ikke utriggere  som i særlig grad er beregnet for å gå ut på ved siden av båtene.....
Link to post
Share on other sites

He he.. joda,, det var en 5-6 stk av de også,, Men som sagt må feks. treverket skiftes men opphenget så bra ut.. Ponpongene så ut som de trengte litt arbeid :smiley:

Det blir sikkert bra  :lol:
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...