paolsen Startet 7.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2018 Hei I følge manualen skal det gå på ca 2,4 liter olje på mitt DP-SM drev... Men, etter å ha stått og dryppet i 2 døgn, kom det bare ut ca 1 liter. Og ja, jeg åpnet og tok ut peilepinnen på toppen. At det bare har rent (=dryppet) ut en liter bekreftes når jeg pumper ny olje inn (gjennom tappepluggen under propellakselen) - det er «fullt» og renner ut av nivåpluggen etter å pumpet inn en drøy liter... Er det noen det ute som har opplevd noe liknende..? Jeg fatter i hvert fall ikke noe... mvh -Pål- Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 8.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2018 Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
paolsen Svart 8.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Oktober.2018 Soa-båtbåtbåt skrev for 4 timer siden: ..? ? Sitér dette innlegget Link to post
blakken Svart 9.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2018 Har du tiltet opp drevet når du tømmer det? Får ut en god del ekstra da. Sitér dette innlegget Link to post
paolsen Svart 9.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2018 blakken skrev for 7 timer siden: Har du tiltet opp drevet når du tømmer det? Får ut en god del ekstra da. Tiltet opp...? Tappepluggen sitter jo bak på drevet, nede, under propellakselen... ? Sitér dette innlegget Link to post
blakken Svart 10.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2018 Sorry. Så for meg 290 drev... Sitér dette innlegget Link to post
paolsen Svart 24.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2019 Mysteriet er løst! For å gjøre en lang historie kort; drevet manglet bakre lagerskål (!) i tilknytning til propel-akselen. Dette førte til at gearet på ytre propel-aksel, etter at jeg hadde dratt av propellene, lå noen mm for langt bakover, mot lager-huset, og fungerte i praksis som en enveis-ventil for oljen - stengt for olje ut, men gikk fint å presse olje inn. Makan! ? Og altså, drevet gikk nesten 50 timer sist sommer - uten å ta skade... VP mekanikeren trodde ikke sine egne øyne. Han hadde sett mye rart i «sitt liv» - men aldri at et drev som manglet noe så vitalt, fungerte. Så litt flaks har jeg nok hatt ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.