Ravis Startet 8.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2018 Noen som kan forklare? Lada opp igjen og alt vel nå, men vi fikk Fredagskvelden spolert ift planene som var lagt :( Askeladden C61 Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2018 To muligheter; du har en strømlekkasje et eller annet sted batteriet er defekt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ravis Svart 8.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2018 Hmm.... Takker. Håper på defekt batteri da. Strømlekkasje må jo være kjipt å nøste opp i Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 8.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2018 Har du multimeter? Hvis ikke bør du skaffe deg et. Mål spenningen på batteriet nå. Lad opp, og mål spenningen etter å ha koblet fra lader. Kjør startmotoren noen sekunder uten å starte motoren (ta av plugghetta), og mål spenningen på nytt. Mål spenningen rett på batteripolene. På denne måten finner du ut om batteriet er ok. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ravis Svart 8.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2018 Takker! Noterer meg dette. Jeg tror jeg har et i verktøykassa, men har aldri brukt det. Spør kompis om hjelp! :) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 8.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2018 Strømlekkasje må jo ikke være så vanskelig å finne. slå av alt forbruk I båten din. Slå av hovedstrømsbryteren Sett multimeter på strømområde 10 ampere DC (likestrøm) Koble fra plusspolen på batteriet. Koble pluss/rød ledning fra digitalmultimetret til batteripolen og minus/sort ledning fra multimeteret til den røde ledningen du fjernet fra batteripolen. (Husk at som regel er det egne terminaler på multimeteret for strømmåling). Les av strømmen på instrumentet. Den skal være 0, med mindre du har en radio som har memory, lekasjealarm eller lignende. Er den ikke 0 har du lekkasje. da fjerner du sikringene for lekasjealarm og radio memory, Fremdeles ikke 0 spør igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Ravis Svart 8.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2018 Takk! Printer ut og tar med meg og sjekker! :) Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 8.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2018 Har du automatisk lensepumpe? Kan være at flotøren har hengt seg opp på på denne. Sitér dette innlegget Link to post
Ravis Svart 8.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2018 Ja, jeg tror det.. :o Må sjekke Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.