Bella 1972 Startet 9.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2018 Hei alle sammen..har vært en lignede tråd før men finner ikke ut av dette.. har da to d5 airtronic i min båt og problemet er att de går på fullt...begge to!! Starter normalt setter inn ønsket temp..men går på full peising. Blir grådig varmt da?... har 801 digital styreenheter på begge det er temp måler på de..virker som de funker som de skal..temp øker da jeg blåser på følerene.. snakket med service på alvøen utenfor Bergen..forklarte hva som var galt ..har en feil kode som er 096 men har det på begge to !!! Dette mente de var svært rart..meget sjelden feil..spes på begge to samtidig..så tror det må være noe annet og feilene oppsto samtidig..trenger sårt noen tips før eg må sende de på service som Sikkert ikke er billig. Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 10.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2018 Feilkode 96 tilsier defekt temp. sensor på styrenhet. Har varmere fungert tidligere med 801, kan du først ta en kontroll på disse.(se først over tilkoblinger og kontakter) Mål spenning mellom brun/hvit og grå ledning på 801 når varmer går. Bør være i nærheten av ca 2,44 V ved 20 grader C og øke når du "varmer" temp. sensor. Mål mellom grå/rød og brun/hvit på 801 når varmer går, bør være i nærheten av 2,75V ved maks innstilling (32 grader) og synke når du tykker pil nedover. Stemmer dette tar du ut styrenhetene på varmerne og får Diesel og El. service til å teste dem på "blåboksen". Sitér dette innlegget Link to post
Bella 1972 Svart 10.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2018 Takk for svar ..skal prøve dette til helgen og se. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.