Bas79 Startet 9.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 9.Oktober.2018 Hei jeg får feilmelding på en Kohler generator. (4.5 EFOD). Meldingen er UU. Noen som har vert borti dette? Timetallet er 54 timer så generator er nesten ikke brukt. Går 10 sek så stopper den. Kan det være «seawater press switch»? Eller et relekort? Skjedde plutselig uten forvarsel da jeg skulle moe den litt. Samt noen råd om å resette generator ? Jeg vet at jeg kan sette bryter i senter, samt ta av plugger på startpanel på bakside og ta strømmen. Alt er prøvd.. håper noen kan rettlede meg her. på forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 10.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2018 Hei. feilmelding UU er Under voltage. som betyr at den har lav spenning ut. kan være mange ting, ,men sansynligvis grunnet for lavt turtall. Luft I diesel? har den belasting under oppstart? Sitér dette innlegget Link to post
Bas79 Svart 10.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2018 Takk for svar Hølje! Har prøvd å kjøre med og uten belastning på generator..! Fant en løs klemme på sjøvann sida. Dryppet litt fra slangen men er nå utbedret. Kan være luft i diesel som du sier også. Skal bytte olje og filtrer samt impeller. Ser ikke ut som det har vert service på den enda. Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 10.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2018 Hvilken panel har du ? Har vært borti at den glemmer oppsettet og hopper til 3 fas 400v.... Sitér dette innlegget Link to post
Bas79 Svart 10.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2018 Dette panelet har jeg..! Synes den har rett turtall også så jeg tenker bare det er en resett som skal til men får ikke orden på det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.