Murphy's law Startet 9.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 9.Oktober.2018 Når du kjøp/selger en båt, hvordan gjør det med penger? Først penger på kontoen og deretter nøklene eller hvordan gjør du det? Vi snakker om 1 til 200 000 og eg kan forstå at de ikke har det i lommen…. Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Benji Svart 9.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2018 På de summene du nevner der så Hadde jeg bedt banken utstede en bankenes, da er man sikker. De blir vel da en form for mellommann og garanterer for pengene. Ut av din konto som kjøper og inn på selger sin når båt er levert. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
pacuare Svart 9.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2018 Ring banken din, så får du beskrevet hvordan dette gjøres. Mener navnet er straksbetaling. Da betaler kjøper på en måte som ikke kan tilbakekalles (normal nettbank kan reverseres). Selger kontakter sin nettbank, og ser at pengene har kommet inn noen minutter etter overførsel. OBS, kommer ikke pengene kan kjøper reversere transaksjon. Stol bare på egen nettbank. Men jeg hadde ikke stolt på noe fra nettet. Kontakt banken din, de kan beskrive dette enkelt. Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 9.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2018 Eg er selger i den tilfelle..... Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Ronnyed Svart 9.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2018 Bankremisse brukte jeg. Er en sjekk som kn kan heves av personen den et skrevet til. Og pengene er allerede trekt fra kjøpers konto. Kan kun få de tilbakeført ved å levere tilbake remisse. Feks hvis man ombestemmer seg pga tilstand feks. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 9.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2018 Man kan Vippse, men da tar de 1% i gebyr, og det utgjør jo litt. Ellers har jeg bare betalt/tatt betalt med nettbank der og da, må se an folk litt, men har man navn og nummer så skal det litt til før de stikker av tenker nå jeg. Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Okkaby Svart 9.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2018 Vipps x antall ganger a 5000 i slengen. Så er det uten gebyr. Straks betaling, å penger er ute av konto når en godkjenner betaling. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
slendrian Svart 9.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2018 Mottar du over 50 000 på vipps i året skal alt overskytende beløp beskattes. Når jeg kjøpte båt sist holdt jeg igjen ca 10 prosent av kjøpesum i 2 uker, dette fikk jeg også i kontrakten. Brent barn skyr ilden... Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 10.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2018 Gjensidige Bank har straksbetaling i nettbanken, koster noen få kroner i gebyr. Når jeg kjøpte båt brukte jeg denne og selger fikk opp beløpet på sin konto i samme sekund (selv om han hadde ulik bank) Når jeg solgte, hadde vi begge konto i Sparebanken Vest og da fikk jeg automatisk pengene rett inn på konto. Hvis dette ikke lar seg gjøre, hadde jeg brukt bankremisse Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Kenneth82 Svart 10.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2018 Når jeg solgte "gamlebåten" betalte kjøper 10 % i forkant (jeg la ut på tur for å levere båten), og deretter resten ved overlevering. Gjorde dette i nettbanken/mobilbanken mens jeg var der. Jeg fikk også se at pengene var gått ut av konto og ikke kunne trekkes tilbake. Sum var ca 600.000,-. Alternativt hadde jeg brukt bankremisse. Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 10.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2018 Alle takk for svaret Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
mlpugs Svart 10.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2018 Jeg har Skandiabanken (SBanken). Da jeg kjøpte båt i sommer brukt til ca 220.000 brukte jeg funksjonen "Belast Umiddelbart" i nettbutikken. Da kan ikke jeg som kjøper reversere/stoppe betalingen, og en kvittering kan hentes ut som vises til selger. Selve overføringen tar vanlig tid (fra 1 time til neste dag avhengig av når på døgnet dette gjøres), men kjøperen er trygg på at pengene er på vei.s Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.