Hans Vik Svart 14.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2018 Vi tok oss en god pause på Lysøysund. Flatt hav her nå og bare trivsel. Trondheim om 3t med litt somling Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 14.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2018 Hans Vik skrev 1 time siden: Vi tok oss en god pause på Lysøysund. Flatt hav her nå og bare trivsel. Trondheim om 3t med litt somling Ser deg ute på sjøen mellom Lensvik ig Rissa. Fint driv. Bra jobba og vel i havn snart. Sitér dette innlegget Link to post
Hans Vik Svart 14.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2018 :) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 14.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2018 Innspurten ...... Takk for følget Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Hans Vik Svart 14.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2018 Da sitter vi hjemme etter en begivenhetsrik og artig hentetur! Innspurten, ja. Den ble litt lengre enn ventet. Akkurat som Brigg skrev så ble vind fra NW som ble litt kraftig kl 15. Vi var da på nordsida av Trondheimsfjorden, ca på Stadsbygda. Det var såpass kraft i kastene at jeg tenkte det ville bli ubehagelig å kjøre på tvers av bølgene på sørsida, så vi fortsatte til Vanvikan. Da var vinden blitt såpass sterk at vi la oss til i havna der litt for å se om den stilnet. Det virket som den spaknet litt, og kl 1730 la vi ivei over til Trondheim. Det ble rimelig tung sjø ja. Igjen er det nok i hodene på mannskapet det sitter, for det fungerte jo fint å komme seg over. Ikke noe problem å holde marsjfart hele veien. Men en litt utmattende siste etappe. Nå står Ferd Aurora på den nye plassen sin! Tusen takk til alle som har fulgt oss! Og tusen takk for alle gode råd og tips. Det har gjort turen enda finere! For en fantastisk gjeng dere er, jeg er helt imponert! Poster noen bilder fra dagen når jeg får ladet opp kameraet :) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 14.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2018 Gratulerer med godt gjennomført hentetur. Ikke verst å klare Bodø - Trondheim på tre og en halv dag i midten av oktober. Samtidig virker det som om dere har hatt tid nok til å få et inntrykk av denne kyststrekningen. Kanskje det blir helgelandsferie til sommeren? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
ivar Svart 14.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2018 hva slags motorisering er det i skuta da ? mener å huske disse oftest ble levert med 2x KAD ? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hans Vik Svart 15.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2018 2 x AD41-P 200hk. Noe lite fart med i forhold til hva som burde være mulig. Noe jeg gjerne skulle funnet ut mer om :) Hvordan ville dere gått frem? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2018 hva gjør du på maks / marsj? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Tor Arild Svart 15.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2018 @Hans Vik, har hatt Targa selv, og ettermarked hos Thor R. Nielsen på Helgeroa har alltid vært veldig behjelpelige enten det har vært stort eller smått. Ville tatt en telefon til dem; uansett greit å registrere seg der. Mye greit å handle derifra, eksempelvis de små koppene som ligger under rekka etter skumfylling skrog. De må fornyes år om senn. Når det gjelder fart, så vil nok de ha data på hvilken fart du skal ha. Kan jo være at noen av hestene er gått på evig beite, men det kan jo være så enkelt at det er byttet til feil propeller i årenes løp. Mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
Hans Vik Svart 15.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2018 Takk for tipset. Marsjfart er 20-22, maks oppgitt oppunder 30. Jeg burde vel starte en egen tråd på dette, kanskje jeg gjør det etter hvert. Det er så mye kunnskap her inne :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2018 denne her oppgis til 36 på topp med 2x kad44 ser jeg : https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=129784023 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hans Vik Svart 16.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2018 Tilbake til tema for tråden, så ser vi track for turen fra Bolga og sørover her. Har ikke track for den første delen, fra Bodø og til Bolga, så for den har jeg lagt ut planlagte ruta, som vi fulgte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.