Jump to content

Videokamera for undervannsfilming og direkte overføring til separat skjerm.


Shore

Recommended Posts

Bruker et actionkamera festet til båtshaka for å se tilstanden til skrog og propell, men skulle gjerne sett direkte på annen skjerm uten å måtte ta opp kameraet og kjøre opptak. Man famler jo litt i blinde når man ikke ser hva en filmer. Finnes det noen løsninger å få kjøpt for slikt uten å måtte være lottomillionær?

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

Ser Maritim har et kamera som er beregnet til å se fisken mens man fisker, mulig en slik er løsningen. Har funnet flere på nettet til forskjellige priser   , fra 7-800 kroner og oppover. Maritim skal ha snaue kr. 2000,- for sitt rimeligste, som ser noe enkelt ut. Trenger egentlig ikke 20-30 meter kabel, men det finnes kanskje ikke all verden å velge i?

 

https://www.maritim.no/undervannskamera-oppladbart#.W8NbtWgzaUk  

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte et lignede som dette, tenkte det kunne være gøy for ungene å se hva som skjedde under båten.
Planla å bruke video in på Rasberry Pi-skjermen min. 

Mja. Det fungerte ca 3 minutter til jeg hadde sluppet ut ca 10m kabel, regner med det var vanntrykket som var litt mer enn kineserne hadde planlagt. Det står vel egentlig ikke spesifikt at det skal tåle så og så mange meter dybde, men det gir seg jo liksom selv når det er med 20m kabel, da kan det plutselig havne på 20m dybde.

Klarte å krangle pengene tilbake, har foreløpig ikke prøvd flere utgaver.

mvh, Arne
www.tiarora.no

 

Link to post
Share on other sites

Har dette  https://www.maritim.no/undervannskamera-monitor#.W8OOARo8yhA

koblet til samme skjerm som de andre kameraene ombord. Veldig morro. Jeg titter på fiskene og de titter på meg?

Om du skal bruke kameraet til inspeksjon går det fint å stripse det til båtshaken. Ellers er det kjekt med et skikkelig lodd under slik at det ligger horisontalt i vannet

Link to post
Share on other sites

Det så fint ut det til Maritim, men synes det var litt i overkant pris. Mulig det er verdt dobbelt pris av billigvarianten de har? Erfaringen til Arne H. kan tyde på at det finnes en grense for hvor simpelt et kamera som skal tåle trykket under vann kan være. Har sett litt på eldre tråder og ser det er en del som har brukt slikt utstyr noen år nå, mulig det går å få flere innspill? 

 

 

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Hei.

Søgne dykkerklubb ønsker å montere gopro på rov uten å lage kabelhull i huset.

Har sett at det gjøres på større rov.

Wifi signalene går et lite stykke under vann og kan fanges opp av en mottaker for å sendes videre som et digitalt signal til overflaten.

Vi har ledige par i den 300 m lange kabelen til roven.

Noen som har tips til en bitteliten dings som kan ta imot /sende til gopro over wifi og sende det som kablet kommunikasjon til overflaten?

 

Må være minst mulig for å kunne bygges inn i elektronikkpakken på rov. Alternativet er en egen boks el, men uansett får jeg ikke plass til en pc slik det var på den store roven jeg så.

Mons

Link to post
Share on other sites

-Luna- skrev On 16.10.2018 at 20.31:

Du kan lage en kabel slik at gopro virker med wifi under vann. Da bruker du en koaks kabel til å lede signalet til nettbrett/telefon. Søk på gopro+wifi+underwater

Artig at denne tråden ble åpnet igjen, hadde ikke sett dette innlegget. Takk for tips, skal prøves.

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

Litt enklere for meg som kun trenger dette til å inspisere skrog og propell, vil antagelig fungere så lenge båten holder seg flytende i båsen. Ligger den på 300 meters dyp, er det ikke groe jeg vil bekymre meg om. :giggle:

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...