Gudrun Startet 17.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 17.Oktober.2018 Holder på å sjekke div ombord og ser flere av de ekstra motorinstrumentene beveger en del på seg når div brukere settes på. Tydeligst på voltmeteret. Tenkte å legge opp en ekstra jord til å begynne med. Bør jeg gå fra "gods på motor" eller direkte fra minus batteri? Kvadrat? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2018 Ville ha gått direkte fra batteriminus om det ikke er for tungvint. Tror kanskje jeg hadde lagt en 6 kvadrat, da har du litt å gå på og den er fortsatt myk og smidig. Ellers bør du vel se på minusen til forbrukerene, det kan virke som om de trekker minus fra panelet pga underdimensjonering eller dårlig kontakt et sted. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gudrun Svart 17.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2018 Takker for svaret Index! Ja regner med det kan være div dårlige kontakter pga fuktighet etc. samt gjerne en Reodor som har koblet fantasifullt. Legger opp en minus fra batteriet først så får jeg se hva som skjer. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 17.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2018 Kan sikkert lønne seg å gå over hele anlegget. Er det mye rart som har blitt kobla over mange år. Ja så er det kanskje en ide å legge ting opp på nytt. Gjør nettopp dette sjøl i båten jeg kjøpte. Var et salig kaos av kabler som gikk alle veier, både gjennom å uten om hovedbryter. så røska lige godt alt ut. Da blir alt i orden når båten skal på tur til våren. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.