Jump to content

Har du Gaupe båthenger,vil høre din erfaring


Kjelvik

Recommended Posts

Jeg hadde en 2024 ett-eller-annet (boogie, <24 fot, 1995kg totalvekt) fra Gaupen i 8-9 år. Egentlig en ganske grei henger, men veldig marginalt dimensjonert for totalvekten. Alle tekniske løsninger var enkle/simple, men jeg skulle kun ha min båt oppå så jeg tok meg tiden det tok å justere inn alle rullene til denne og så var det bare å vinsje opp og ned ettersom hvor vi var i sesongen. Du merket godt at den hang bak bilen, så noe langtur kan ikke anbefales hvis du laster mot maks (det samme gjelder forøvrig alle andre båthengere jeg har kjørt med for den del - har ikke testet Tredal eller Svela som visstnok skal være noe bedre?). Fordelen var at den veide mindre enn omtrent alle konkurrentene sine (= mer nyttelast, lettere å håndtere manuelt og på den tiden såvidt under 500kg-grensen for omregistreringsavgift), ulempen var at den sviktet faretruende i rammen når båten vel lå oppå (ser at flere i båthavnen har krampet på en U-profil for å forsterke disse rammene). Vinsjen var en av de bedre manuelle jeg noensinne har brukt, har jevnlig erfaring fra Brenderup, Respo og Tysse båthengere i samme periode og tilsvarende størrelser.

 

Jeg ser at modellene de har nå er helt forskjellige fra den jeg hadde (2008 modell), men mitt inntrykk er at du får grei kvalitet til grei pris hos Gaupen. Det er enkelt og lite innovativt, men det holder og fremstår som grei kvalitet til en grei pris.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...