nor star 290.. Startet 17.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 17.Oktober.2018 (redigert) Har 2 stk tamd63l som har zf220a hydraulisk gear. Merket i sommer når vi kjørte langt på ca 2300omd at når jeg sakket ned å skulle geare at det tok lang tid før gearet gikk i gear. Merker kun dette ved turer på plan i ca1 time eller lenger. Kan dette være så enkelt så oljekjøleren til gearet som grodd innvendig. Tenker da at oljen blir for varm Dette gjelder kun det ene gearet. Redigert 17.Oktober.2018 av nor star 290.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 17.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2018 Det kan skyldes for varm olje grunnet dårlig funksjon i oljekjøleren som du er inne på. Det kan også skyldes for lavt oljetrykk, f.eks. pga lavt oljenivå, tett oljefilter eller slitt oljepumpe. Hvor mange timer har giret på nakken? Lenge siden olje- og filterskift? Er oljenivået korrekt? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
nor star 290.. Svart 17.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2018 (redigert) Korrekt oljenivå å byttet olje for 150 timer siden. Sil var ren gear gar gått 1450 timer Redigert 17.Oktober.2018 av nor star 290.. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brigg Svart 17.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2018 Og det er benyttet riktig olje/oljekvalitet? Gitt at det er plass for å komme til er det forholdsvis enkelt å inspisere og ved behov rense oljekjøleren så det vil være naturlig å starte der. Og om kjøleren er grei ville jeg byttet olje og rengjort filter. Om dette ikke løser problemet bør neste steg være å se nærmere på oljetrykket. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post Share on other sites More sharing options...
ebonita Svart 17.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2018 Ta en optisk IR-termometer och jämför temperaturen på SB och BB oljekyl. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.