Nilsen11 Startet 21.Oktober.2018 Del på Facebook Startet 21.Oktober.2018 Hei! Satser på at det finnes god kunnskap rundt garnfiske her på forumet. Jeg har nylig startet og har satt to trollgarn og noe jeg antar er et lyregarn (rundt 3m høyt med store masker) og fått breiflabb, skater, rødspette, rognkjeks, lyr, torsk, pigghå, lange og har også klart å begrense antallet krabber som går i garnet. Trollgarna har jeg satt der jeg har funnet sandbunn ut i fra flyfoto og kart, siden jeg foreløpig mangler ekkolodd på båten som brukes. Har satt de fra land ned til rundt 25-30m. Tar gjerne i mot tips og triks, spesielt til hvordan man finner gode plasser å sette. Det jeg er mest på jakt etter tips til er lyregarnet. Hvor setter man egentlig dette og på hvilken dybde? Skal det ligge langs bunnen? Fikk krabber i det en gang og det er hvertfall ikke ønskelig, for da varer det ikke lenge ... Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 21.Oktober.2018 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2018 Lyrgarn har jeg ikke hørt om før men det finnes sikkert. Jeg fløytet noen seigarn for å fiske lyr men fikk bare en haug med laks. Sitér dette innlegget Link to post
Nilsen11 Svart 21.Oktober.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2018 Bårdp skrev 1 minutt siden: Lyrgarn har jeg ikke hørt om før men det finnes sikkert. Jeg fløytet noen seigarn for å fiske lyr men fikk bare en haug med laks. Jeg tok en ny runde med søking og har landet på at det nok er et fjordgarn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.