Familiesnekke Startet 22.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 22.Oktober.2018 (redigert) Hei, jeg har prøvekjørt en båt i Bergen med ny marinisert industrimotor. Jeg har veldig lyst på denne båten, men jeg kjenner ingen «båtfolk» i Bergen som kan hjelpe meg med en vurdering av båten. Jeg har selv liten kompetanse på motorinstallasjon, og trenger derfor hjelp til en kvalifisert vurdering av kvalitet på selve installasjonen; motorfester, oppretting, dimensjonering og så videre. Jeg regner med at jeg ikke får noe hjelp på et vanlig VP/Yanmar/Mercruiser-verksted, så hvor går jeg da? Har noen her inne noen tips til et uavhengig verksted eller en privatperson, med god relevant kompetanse i Bergensområdet? Jeg betaler gjerne «vanlig verkstedpris», og er ikke ute og fisker etter «gratistjenester». Rett kompetanse er nøkkelordet. Redigert 22.Oktober.2018 av Familiesnekke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 22.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2018 Prøv bil og båtservice as de har god kompetanse. Og er likevel rimelige. Har også kran for løft om du vil inspisere under. 90610662 Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 22.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2018 (redigert) Takk for tipset @dude! Det var litt langt å kjøre dit med båten på «prøvetur» da, men de kan kanskje kjøre til båten med bil? Det står ingenting på nettsidene om motorinstallasjon. Driver de med det også? Redigert 22.Oktober.2018 av Familiesnekke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 23.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2018 Hei For å kunne komme med noen tips om firma som kanskje kan hjelpe, hadde det vært greit å vite hvor i Bergen båten ligger? Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 23.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2018 Godt poeng @junior 1! Båten ligger i Grimstadfjorden, rett nord-øst for Flesland. Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 23.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2018 Du kan jo høre med disse: http://bergen-marine.com/ eller evt . http://www.bjordal-madsen.no/ begge firmaene skal være ok og ryddige folk og ha med og gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 23.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2018 Takk igjen, @junior 1, men i denne sammenhengen er Bergen Marine «inhabil». Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 23.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2018 Hei igjen. De gjør alt som kan gjøres med båt og motor der ute.. Om man skal sjekke oppretting av aksel osv, er vel dette mer omfattende enn å åpne luka og titte oppi motorrommet, så de ville nok hatt båten på verkstedet. Om det er for langt er vanskelig for amdre enn deg å avgjøre, så er kanskje det rimeligere for deg å kjøre båt enn å ha verkstedfolk kjørende rundt. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
junior 1 Svart 23.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2018 Sjekk med Bjordal og madsen evt. kan du høre med han her om han kan hjelpe deg: https://www.gulesider.no/wollertsen+båt+og+motor+as+mathopen/84641898/bedrift?page=1&query=båtreparasjoner hordaland håkonshella Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.