Jump to content

Yanmar 4LH-STE ventilklaring

Comforthe

Recommended Posts

Hei!

Føler jeg bombanderer forumet med nye emner for tiden. Det er nok ganske synlig at vi har kjøpt oss ny båt :)

Jeg har en Yanmar 4LH-STE som jeg nå tar full service på, alt jeg kan tenke meg. Tenkte det var deilig til våren. Motoren har gått i overkant av 1600 timer og jeg aner ikke når ventiljustering ble foretatt sist. Den lager ikke ulyd og går som den skal, men jeg vil allikevel sjekke/justere ventilene just in case. Noen som vet hvor jeg kan skaffe service manual? Eventuelt, er det noen her som vet hva ventilklaringen faktisk skal være, med 100% sikkerhet?

En annen ting, syntes dere jeg bør få dysene sjekket ila vinteren? Noen sa til meg at disse motoren skrur man i stykker i stede for å kjøre i stykker. Så jeg tenkte kanskje det ikke var nødvendig i og med at den går som den skal. Synspunkter anyone?

Hilsen Simen

Redigert av Comforthe (see edit history)

Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme

Jeg har en 4LHA DTP 184 hk. Ifølge intr.boken skal dysene kontrolleres etter 1000 timer, overført til bil som kjører gjennomsnitt 50 km/time vil dette si 50.000 km. Bilen regnes da som knapt innkjørt.

Det virker på meg som unødvendig skruing på motoren, er det noen som har kontrollert dysene etter 1000 t og hva vart resultatet? 

Lady H skrev for 3 timer siden:

Jeg har en 4LHA DTP 184 hk. Ifølge intr.boken skal dysene kontrolleres etter 1000 timer, overført til bil som kjører gjennomsnitt 50 km/time vil dette si 50.000 km. Bilen regnes da som knapt innkjørt.

Det virker på meg som unødvendig skruing på motoren, er det noen som har kontrollert dysene etter 1000 t og hva vart resultatet? 

Min nærmer seg 1000 problemfrie timer, har ingen av symptomene til Kjellg. Dyser er ikke noe jeg roter med selv, så tror jeg lar den rusle noen hundre timer til før sjekk.

09 Sealine F37 - VP D4 260

blue moon skrev 1 time siden:

Min nærmer seg 1000 problemfrie timer, har ingen av symptomene til Kjellg. Dyser er ikke noe jeg roter med selv, så tror jeg lar den rusle noen hundre timer til før sjekk.

Den er jeg enig i. Så lenge man ikke har noen av de symptomene som jeg hadde, så er det bare å kjøre på og kose seg :thumbsup:

• 3 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...