Comforthe Startet 23.Oktober.2018 Link til dette innlegget Startet 23.Oktober.2018 (redigert) Hei! Føler jeg bombanderer forumet med nye emner for tiden. Det er nok ganske synlig at vi har kjøpt oss ny båt :) Jeg har en Yanmar 4LH-STE som jeg nå tar full service på, alt jeg kan tenke meg. Tenkte det var deilig til våren. Motoren har gått i overkant av 1600 timer og jeg aner ikke når ventiljustering ble foretatt sist. Den lager ikke ulyd og går som den skal, men jeg vil allikevel sjekke/justere ventilene just in case. Noen som vet hvor jeg kan skaffe service manual? Eventuelt, er det noen her som vet hva ventilklaringen faktisk skal være, med 100% sikkerhet? En annen ting, syntes dere jeg bør få dysene sjekket ila vinteren? Noen sa til meg at disse motoren skrur man i stykker i stede for å kjøre i stykker. Så jeg tenkte kanskje det ikke var nødvendig i og med at den går som den skal. Synspunkter anyone? Hilsen Simen Redigert 23.Oktober.2018 av Comforthe (see edit history) Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
bellen Svart 23.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2018 Jeg vet ikke noe om ventilklaringene, men injectorene trenger du ikke å røre med mindre motoren ryker unormalt eller ikke går som normalt. Link to post
Mix Svart 23.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2018 Service manual ligger i dokumentarkivet. Link to post
Comforthe Svart 24.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2018 Takk for det Mix. Jeg så forøvrig at den lå der, men er det ikke forskjell på 4LHA og 4LH serien? Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Kjellg Svart 24.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2018 Service manual til 4LH ligger åpent på nett. Kan laste den opp her om dere ikke finner den. Link to post
Lady H Svart 25.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2018 Jeg har en 4LHA DTP 184 hk. Ifølge intr.boken skal dysene kontrolleres etter 1000 timer, overført til bil som kjører gjennomsnitt 50 km/time vil dette si 50.000 km. Bilen regnes da som knapt innkjørt. Det virker på meg som unødvendig skruing på motoren, er det noen som har kontrollert dysene etter 1000 t og hva vart resultatet? Link to post
Kjellg Svart 25.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2018 1180 timer. 2 defekte, 1 som akkurat holdt og siste var forsjåvidt grei, men valgte å skifte alle spissene. Link to post
Comforthe Svart 25.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2018 Hadde du noen symptomer før bytte? Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Kjellg Svart 25.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2018 (redigert) Comforthe skrev 1 time siden: Hadde du noen symptomer før bytte? En god del eksos/røyk/sot. Sotet ned hele bakparten. I tillegg til at den slapp diesel igjennom som vistes godt på vannoverflaten. Redigert 25.Oktober.2018 av Kjellg (see edit history) Link to post
blue moon Svart 25.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2018 Lady H skrev for 3 timer siden: Jeg har en 4LHA DTP 184 hk. Ifølge intr.boken skal dysene kontrolleres etter 1000 timer, overført til bil som kjører gjennomsnitt 50 km/time vil dette si 50.000 km. Bilen regnes da som knapt innkjørt. Det virker på meg som unødvendig skruing på motoren, er det noen som har kontrollert dysene etter 1000 t og hva vart resultatet? Min nærmer seg 1000 problemfrie timer, har ingen av symptomene til Kjellg. Dyser er ikke noe jeg roter med selv, så tror jeg lar den rusle noen hundre timer til før sjekk. 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Kjellg Svart 25.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2018 blue moon skrev 1 time siden: Min nærmer seg 1000 problemfrie timer, har ingen av symptomene til Kjellg. Dyser er ikke noe jeg roter med selv, så tror jeg lar den rusle noen hundre timer til før sjekk. Den er jeg enig i. Så lenge man ikke har noen av de symptomene som jeg hadde, så er det bare å kjøre på og kose seg Link to post
Martine29 Svart 15.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2022 Løfter denne tråden litt jeg. Har 4lh dte fra 1993, gått 5 tusen timer. Må kjøre starter et par sek før start nå. Kan noen her inne bekrefte at det er glødeplugger på sølvklumpen eller ikke..... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn