Jump to content

Byttet til elektrisk toalett, men foten er større og stikker utfor. Hvordan fikse det pent?

Dr.blind

Recommended Posts

Kun ombyggingsett som sitter i sokkelen jeg har byttet. Skåla er det egentlig god plass til, bare litt smalt underlag til sokkelen.

Fant til halv pris hos seasea 650kr.

Vurderer å bytte til stor do fremme ved hovedkabinen, mer plass der.

Pumpa sitter fast i sokkelen, kan ikke flyttes. Litt dum slangeføring på denne avløp og skyllevann må komme ut foran for røret kommer i konflikt med veggen bak om den er vridd motsatt.

Teakplate kunne kanskje vært fint, men er det hygenisk nok og lett og holde rent? Så for meg å legge gelcoat på en plank å feste i front, men jeg har aldri jobbet med gelcoat så vet ikke om det er mye jobb å få pent?

44699242_245289699677301_2216394547133415424_n.jpg

For å gjøre dette perfekt bør pallen som dassen står på utvides med et påbygg i glassfiber så pumpe kommer på baksiden. Da er det aktuelt med Gelcoat. Den egner seg ikke for tre . påbygget kan også forhånds lages i en engangs form med glassfiber som blir coatet og pusseterdig før den skrues fast i eksisterende pall. Finnes mange tråderom liknende prosjekter her.

Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson

Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt

Sjeldenutpå skrev for 13 timer siden:

Har litt samme problemtilling. Eg har tenkt eit par år at eg skal skjære til plater og kle inn heile toalettet, både front og topp, slik at bare eit par cm av toalettet stikker opp. Og sjølvsagt ei passande stor luke i front nede ved sokkel/pumpe.  

Blir som en god gammeldags utedass det jo! Husk bilde av kongen!:lol:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...